Własny "game engine" 2d

0

Jak się zabrać do pisania własnego silnika (czy samej gry) 2d? Co przyda się do osiągnięcia tego celu? Kiedyś było XNA, a teraz, czym to zastąpić?

0

Pierwsze podstawowe pytanie - czy na prawdę chcesz napisać silnik, czy chcesz napisać grę?
Z doświadczenia wiem, że nie jest to ani łatwe, ani szybkie, bardzo łatwo się zniechęcić.
Jeśli chcesz napisać grę na swoim silniku, to zajmie ci to kilka(naście?) lat, dobrze to przemyśl, żebyś potem nie miał uczucia, że zmarnowałeś ten czas, bo próbowałeś ogarniać zaawansowane rzeczy bez znajomości np. podstaw.
Jeśli chcesz zrobić grę, to skup się na jej tworzeniu w gotowej technologii i nie poświęcaj tych lat na wynajdowanie koła na nowo.
Jeśli chcesz stworzyć silnik, to dobrze to przemyśl i zerknij tutaj: Game engine book

0

Najłatwiejszy sposób na zbudowanie silnika, to użycie jakiegoś silnika.

Będziesz wiedział potem, jakie mechanizmy będą potrzebne w twoim silniku.

0

A najlepszy sposób na napisanie gry, to napisanie bardzo prostej gry 2D z użyciem DirectX albo OpenGL. Nauczysz się przy tym mnóstwo podstaw, które są konieczne do pisania gier z użyciem gotowych silników.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1