Komunikator LAN error: the calling thread cannot access this object because a different thread owns

0

**Error: the calling thread cannot access this object because a different thread owns it
**
Zdjęcie aplikacji: https://scr.hu/2pdc/uqc1n
Buduje sobie komunikator na WPF na UDP.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows;
using System.Windows.Controls;
using System.Windows.Data;
using System.Windows.Documents;
using System.Windows.Input;
using System.Windows.Media;
using System.Windows.Media.Imaging;
using System.Windows.Navigation;
using System.Windows.Shapes;
using System.Net;
using System.Net.Sockets;

namespace tutek_socket_1
{
    
    public partial class MainWindow : Window
    {
        Socket sck;
        EndPoint epLocal, epRemote;
        public MainWindow()
        {
            InitializeComponent();
            sck = new Socket(AddressFamily.InterNetwork, SocketType.Dgram, ProtocolType.Udp);
            sck.SetSocketOption(SocketOptionLevel.Socket, SocketOptionName.ReuseAddress, true);
            textBox_IP1.Text = GetLocalIP();
            textBox_IP2.Text = GetLocalIP();
        }
        private string GetLocalIP()
        {
            IPHostEntry host;
            host = Dns.GetHostEntry(Dns.GetHostName());
            foreach (IPAddress ip in host.AddressList)
            {
                if (ip.AddressFamily == AddressFamily.InterNetwork)
                {
                    return ip.ToString();
                }
            }

            return "127.0.0.1";
        }

        private void button_Send_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            try
            {
                System.Text.ASCIIEncoding enc = new System.Text.ASCIIEncoding();
                byte[] msg = new byte [1500];
                msg = enc.GetBytes(textBox_Message.Text);
                sck.Send(msg);
                listBox_Message.Items.Add("You: " + textBox_Message.Text);
                textBox_Message.Clear();
            }
            catch (Exception ex)
            { 

                MessageBox.Show(ex.Message.ToString() + "send but");
            }
        }

        private void button_Start_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            try
            { 
               epLocal = new IPEndPoint(IPAddress.Parse(textBox_IP1.Text), Convert.ToInt32(textBox_host1.Text));
               sck.Bind(epLocal);

                epRemote = new IPEndPoint(IPAddress.Parse(textBox_IP2.Text), Convert.ToInt32(textBox_host2.Text));
                sck.Connect(epRemote);

                byte[] buffer = new byte[1500];
                sck.BeginReceiveFrom(buffer, 0, buffer.Length, SocketFlags.None, ref epRemote, new AsyncCallback(MessageCallBack), buffer);

                button_Start.Content = "Connected";
                button_Start.IsEnabled = false;
                button_Send.IsEnabled = true;
                textBox_Message.Focus();
            }
            catch (Exception ex)
            {
               
                MessageBox.Show(ex.Message.ToString() + "start but");
            }
        }

        private void MessageCallBack(IAsyncResult aResult)
        {
            try
            {
                int size = sck.EndReceiveFrom(aResult, ref epRemote);
                if (size > 0)
                {
                    byte[] receivedData = new byte[1464];
                    receivedData = (byte[])(aResult.AsyncState);
                    ASCIIEncoding eEncoding = new ASCIIEncoding();
                    string receivedMessage = eEncoding.GetString(receivedData);
                    listBox_Message.Items.Add("Friend: "+receivedMessage);

                }
                byte[] buffer = new byte[1500];
                sck.BeginReceiveFrom(buffer, 0, buffer.Length, SocketFlags.None, ref epRemote, new AsyncCallback(MessageCallBack), buffer);
            }
            catch (Exception ex)
            {

                MessageBox.Show(ex.Message.ToString());
            }
        }
    }
}
 

Łapie try catcha przy funkcjii private void MessageCallBack(IAsyncResult aResult), jak temu zaradzić?

Na Stacku piszą coś o:

this.Dispatcher.Invoke((Action)(() =>
{
...// your code here.
}));
Ale jak tego użyć i gdzie w kodzie? przypomina mi to delegat :>

Z góry proszę dziękuję za każdy post !

1

Nie ma sensu bawić się w niskopoziomowe sockety kiedy masz przygotowane gotowe klasy do komunikacji TCP: TcpClient i TcpListener. Odejdzie Ci z nimi 1/3 kodu, który tutaj masz, bo to przesyłania danych będziesz używał zwykłych StreamReaderów i StreamWriterów. I na początek nie potrzebujesz asynchronicznego spinania komunikacji. Możesz spokojnie zrobić to tworząc nowy wątek kiedy przyjdzie każde nowe połączenie i kończyć go kiedy zostanie zerwane lub zakończone. Takie wątki możesz trzymać w jakimś kontenerze i już masz gotowy pojemnik na sesje. Z asynchronicznymi socketami można nieźle odjechać i się pogubić :)

Ale jak tego użyć i gdzie w kodzie? przypomina mi to delegat :>

Właśnie. GUI obsługiwane jest wyłącznie w wątku głównym więc nie możesz aktualizować go z wątków, które odpalasz osobno. Należy do synchronizacji z GUI użyć dispatchera właśnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1