Odbieranie możliwości biegania w Unity

0

Witam, jestem początkujący więc proszę o tłumaczenie jak dla idioty ;)
Do rzeczy, od niedawna uczę się Unity (5.0) i postanowiłem że chce podsumować zdobytą wiedzę w prostym FPS-ie.
Niestety, gdy próbuję zabrać postaci możliwość sprintu gdy skończy się kondycja postać mam mnie głęboko i dalej da się nią biegać ...
oto kod :

   
 void FixedUpdate()
    {
        if (obecnaStamina > 0)
        {
            if (chCont.isGrounded && Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))  
            {
                obecnaStamina--;                                      
                obecnaStamina = Mathf.Clamp(obecnaStamina, 0, maxStamina);
            }
        }
        else
        {
            fpsC.Walking = true;
        }

Z góry dzięki za odpowiedź

1

Czy kiedy stamina =0 a gracz nie biegnie, to stamina się odnawia?
Jeśli tak, to możliwe, że postać przestaje biec na 1 klatkę, odnawia 1 punkt staminy i na następnej klatce już biegnie.

I jeszcze pytanie, jak wygląda fragment odpowiedzialny za uruchomienie sprintu? Bo jeśli dobrze rozumiem, to tutaj tylko sprawdzasz czy ma wystarczająco dużo staminy i zamykasz jej ilość w przedziale od 0 do wartości maksymalnej.

0

Skryptu do regeneracji jeszcze nie mam bo ten mi nie działa ;)
a co do fragmentu o uruchomieniu sprintu to mam ten podstawowy z Unity 5.0 Standart Assets -> Characters -> First Person Character -> FPScontrloer.
Tam oprócz chodzenia itp. jest też bieg.

0

Ok dzięki za dobre chęci, znalazłem już rozwiązanie na innym forum. Więc zamykam wątek a osoba, która jako pierwsza napisała ma kciuka w górę i tego tika :D
nwm czemu ale mam ochotę być dzisiaj miły dla ludzi :D
Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1