IDictionary - Stworzenie słownika dla Aplikacji wielo języcznej

0

Witam, właśnie się zajmuję przerabianiem aplikacji z dodatkową funkcjonalnością jaką jest wybór języka xDD Wiem, że może być to śmieszne kiedyś się zastanawiałem jak to zrobić i nie wiedziałem. Teraz jak mam to zrobić mam pewną koncepcję ;) I chciał bym się nią podzielić oraz od razu spytać czy można to jakoś usprawnić.

Obecnie jestem na etapie tworzenia i wymyślania działania bez przetestowania xDD dobre ;)

Więc tak założenie mam proste i chyba banalne. Użytkownik wybiera sobie język i jest zasysany słownik z tłumaczeniami. U mnie wszystko bazuje na JSONIE więc też mniej więcej na takiej konstrukcji klas też się będę skupił. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale.

Gdy mamy zassany już słowniczek. Program podczas wczytywania danego widoku gdy user control się ładuje. Wykonuje operacje.

Mamy przygotowaną listę kontrolek którym trzeba nadać jakieś wartości, może bindingiem w WPF było by łatwiej, tylko że apka jest połaczona z elementami WinForma ;) by ułatwić sobie życie z niektórymi elementami jakimi są wykonywane operacje interakcji poza oknem aplikacji.

Bierzemy kontrolkę i sprawdzamy jej text czy tam content czy coś innego. I za pomocą tego wyrazu szukamy w słowniku.

Np LB_MainInformationProggress.Content == "LBMIP-E" załóżmy, że taką wartość przyjmuje. I teraz naszym zadaniem jest wyszukanie po kluczu w słowniku Wartości "LBMIPE" oraz przypisanie value do Content który np może być "Przepraszamy usługa nie dostępna", w przypadku innego kontentu np LBMIP-S wyświetli "Witamy, życzymy miłej pracy" w przypadku innego słonika czyli innych wartości value "Sorry service available " itp.

Dzięki takiemu słownikowi myślę, że łatwiej było by wprowadzać zmiany czy tam tłumaczenia dorabiając inną aplikację się tym zajmującą ;) Więc jak już opisałem zasadę działania to teraz czas na kod ^^ bo bez niego ani rusz dalej.

 /// <summary>
    /// Głowny obiekt klasy 
    /// </summary>
    public class LanguageDictionary
    {
        public string language { get; set; }                            // Informacje o popranym tłumaczeniu 
        public IDictionary<string, ModelDictionary> MyDictionary;       // Mój słownik  k - rodzaj widoku v-  Słownik Widoku
    }

    /// <summary>
    /// Słownik danego widoku
    /// </summary>
    public class ModelDictionary
    {
       public IDictionary<string, string> MyWord { get; set; }          // K -  rodzaj contentu | V - tłumaczenie
    }

Jak myślicie nada się taka klasa ? Szczerze trochę mała i za prosta na 1 rzut oka żeby dała radę ;)

0

Ja bym to rozbudował o interfejsy, mokowanie, testowanie etc. Klase LanguageProvider musisz poszerzy może o LazyLoad etc. Jeżeli używasz IoC to możesz też dodać jako zależność do LanguageProvider i rozwiązywać zależności.

using System;
using System.Collections.Generic;

namespace MultiLanguage
{
    public enum Languages
    {
        PL,
        EN,
    }

    public interface ILanguageProvider
    {
        ILangaugeDictionary GetTranslations(Languages language);
    }

    public class LanguageProvider : ILanguageProvider
    {
        private ILangaugeDictionary polishDictionry = new LanguageDictionary(new Dictionary<string, string>() { { "hello", "czesc" } });
        private ILangaugeDictionary englishDictionry = new LanguageDictionary();

        public ILangaugeDictionary GetTranslations(Languages language)
        {
            switch (language)
            {
                case Languages.PL: return polishDictionry;
                case Languages.EN: return englishDictionry;
                default: throw new ArgumentOutOfRangeException("The sellected language is not supported");
            }
        }
    }

    public interface ILangaugeDictionary
    {
        IDictionary<string, string> Dictionary { get; }
        string Translate(string key);
        bool TryTranslate(string key, out string translated);
    }

    public class LanguageDictionary : ILangaugeDictionary
    {
        private IDictionary<string, string> _dictionary = new Dictionary<string, string>();

        public LanguageDictionary()
        {
        }

        public LanguageDictionary(Dictionary<string, string> source)
        {
            _dictionary = source;
        }

        public IDictionary<string, string> Dictionary
        {
            get
            {
                return _dictionary;
            }
        }

        public string Translate(string key)
        {
            return Dictionary[key];
        }

        public bool TryTranslate(string key, out string translated)
        {
            if (Dictionary.ContainsKey(key))
            {
                translated = Translate(key);
                return true;
            }
            else
            {
                translated = string.Empty;
                return false;
            }
        }
    }

    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            var languageProvider = new LanguageProvider();
            var dictionary = languageProvider.GetTranslations(Languages.PL);

            Console.WriteLine(dictionary.Translate("hello"));

        }
    }
}

2

@komur.l, a czemu tak właściwie nie chcesz użyć gotowego w .NET rozwiązania w postaci plików zasobów?
@teo215, dlaczego chcesz, aby dodanie nowego języka wymagało kompilowania aplikacji?

0

Hmmm ciężko mi odpowiedzieć dla czego nie chce. Może tak raz nie lubię zbyt bardzo korzystać z gotowych rozwiązań zwłaszcza jak mogę sam coś zrobić i w pełni będę znam mechanikę działania tego na czym pracuję. Ogólnie takie podejście do problemów mnie bardziej kręci.

A z drugiej strony też pod tym kątem nie pomyślałem.

Ogólnie dodawanie języka jak dla mnie powinno działać na zasadzie że wartości słownika pobieramy z jakiegoś pliku JSON i Dictionary akurat mi ułatwia zabawę z tym. A większość danych przechowujemy oraz pobieramy w formacie JSON.

A tłumaczenia i tak będą zawsze statyczne więc zbyt bardzo słownik nie musi być skomplikowany.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1