witam. przejzalem internet, przejzalem to forum, ale nie rozumiem.
moglby ktos mi wytlumaczyc lopatologicznie jak narysowac wykres krzywej beziera stopnia 3 majac dane wspolczynniki wielomianow ?
ja zrobilem takie cos i powiem szczerze, jakies dziwne rzeczy mi wychodza.
Bitmap wykres = new Bitmap(300, 300);
for (double i = 0.001; i < 1; i += 0.001)
{
double px = double.Parse(textBox1.Text) * Math.Pow(1 - i, 3) + double.Parse(textBox2.Text) * Math.Pow(1 - i, 2) + double.Parse(textBox3.Text) * 1 - i + double.Parse(textBox4.Text);
double py = double.Parse(textBox5.Text) * Math.Pow(1 - i, 3) + double.Parse(textBox6.Text) * Math.Pow(1 - i, 2) + double.Parse(textBox7.Text) * 1 - i + double.Parse(textBox8.Text);
wykres.SetPixel( (int)(px), (int)(299 - py), Color.Black);
}
pictureBox1.Image = wykres;
pictureBox1.Refresh();
co jest nie tak ?
EDIT:
albo inaczej zapytam.
czy wspolrzedne x0,x1,x2,x3,y0,y1,y2,y3 w tych wzorach :
x(t) = (1 –t)3 x0 + 3t (1 – t)2 x1 + 3t2 (1 – t) x2 + t3 x3
y(t) = (1 –t)3 y0 + 3t (1 – t)2 y1 + 3t2 (1 – t) y2 + t3 y3
to bezposrednie wspolrzedne punktow kontrolnych krzywej, czy tylko od nich zaleza ??