[C#] Obiekty: stworzone manualnie vs tablica obiektow

0

Witam,

mam pytanie związane z obiektami. Czy jest jakaś rożnica pomiędzy umieszczeniem na formie np 20 kontrolek typu textbox a stworzeniem ich w tablicy a następnie programowym pokazaniem na formie?

Chodzi mi o wydajność, zuzycie zasobów itp. Czy dla kompilatora są to równorzędne sprawy? Czy ma to jakieś znaczenie przy późniejszym używaniu programu?

Dzięki za info.

0

Kontrolka stworzona przez designer, a kontrolka tworzona reczna w kodzie zajmie Ci tyle samo zasobow.

Raczej zadaj sobie pytanie, co pozniej latwiej Ci bedzie wykorzystac? Jesli ilosc kontrolek jest dynamiczna, to zdecydowanie lepiej tworzyc je recznie w kodzie (widzialem aplikacje, gdzie ludzie przeciagali 100 textboxow na forme i w zaleznosci od potrzebnej ilosci ustawiali widocznosc tych kontrolek).

Jesli mialbym stala ilosc TextBox'ow (nawet i 20scia) i kazdy by sluzyl do czegos innego, to jednak wrzucilbym je przed designera (wowczas latwiej mi sie do nich odwolywac). Jesli potrzebowalbym wykonac operacje na wszystkich takich TextBox'ach naraz (np je wyczyscic) wowczas mozna to wykonac w petli kozystajac z kolekcji Controls kontenera (wowczas wystarczy textbox'y na jakims panelu umiescic, gdy mamy tez i inne kontrolki lub tez gdy sie nie da zupenie wyizolowac to sprawdzaz uzywajac "if (kontener.Control[i] is Textbox)

0

Przyjrzyj się co jest w metodzie InitializeComponent w pliku *.Designer.cs :>

0

Dzięki. Dzisiaj sobie na to popatrzę.

pozdrawiam
NK

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1