robertos7778 napisał(a):
Tak w ogóle jeśli zajmujesz się takimi rzeczami, to warto spotkać się z osobą, która obsługuje system do faktur w praktyce. Powie ci o wielu rzeczach, o których byś nawet nie pomyślał. Wydaje mi się, że próbujesz ponownie wynaleźć koło i na siłę sam kombinujesz nie znając specyfiki tematu.
Jeśli ma to być realny system, a nie jakaś wprawka programistyczna, to nie pomijaj etapu analizy - oszczędzisz sobie bólu głowy później (albo wk* klientów dzwoniących 31 grudnia, że czegoś nie mogą zrobić).
Oj, taka analiza to temat rzeka, ale z własnego doświadczenia wdrożeniowego powiem, że łatwo nie jest - nierzadko trafia się jakiś jegomość, który na etapie zbierania założeń nie wspomni o swojej nietypowej potrzebie, a potem się okazuje, że w krytycznym momencie system go blokuje i wielkie pretensje, że przypadek jest nieobsłużony. Analityk robi wielkie oczy, że pierwszy raz w życiu spotyka się z takim zapotrzebowaniem, a klient zapytany, czemu nie wspomniał o tym w założeniach, odpowiada, że przecież potrzeba była oczywista i w Excelu się to dało prosto zrobić :)