Mongodb - gra

0

Próbuję napisać gierke typu shakes & fidget / hero zero w celach naukowych i dręczy mnie jedno. Używam bazy mongodb i nie wiem w jaki sposób wpisać tam przedmioty jakie posiada dana postać. Wymyśliłem wiele wierszy z informacjami tj.
-miejsce (kwadracik w eq) w którym ma się znajdować przedmiot
-staty tego przedmiotu (troche ich bedzie)
-klasa postaci
-cena przedmiotu
No ale przecież jeśli tak się zrobi to będzie straszny syf w tej bazie lub arkusze będą miały ze 100 linijek. Istnieje jakiś inny lepszy sposób?

4

Poczytaj o normalizacji bazy danych. Zastanów się czy części albo całości nie przenieść do bazy relacyjnej (SQL). MongoDB to baza dokumentowa, bardzo dobra głównie do danych które się mało zmieniają, oraz mają niepewną strukturę - np. Big Data. Jeżeli chcesz mieć porządek, używaj bazy relacyjnej, kluczy podstawowych i obcych, etc.

Natomiast np. zdarzenia w grze, lub inne informacje które się nie zmieniają, mogą być już zapisywane do Mongo - to ma wtedy sens.

1

Nie znam się za bardzo na MongoDB ale zakładam że pewne cechy oraz podejście do modelowania danych ma wspólne z innymi bazami dokumentowymi. Czy pisząc o arkuszach masz właśnie na myśli dokumenty? Jeśli tak to dla czego uważasz że np. obiekt na 100 linii to coś złego? W modelowaniu dokumentowym należy się skupić przede wszystkim na tym aby dane były spójnie przechowywane, każdy dokument tworzył pewną całość, a nie na "długości" tych dokumentów (w granicach rozsądku oczywiście). Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby przechowywać oddzielnie powiązane dokumenty (tam gdzie ma to sens). Polecam tę prezentację na temat modelowania w bazach dokumentowych:

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1