[MS ACCESS] Baza Access z zaciąganiem tabel Excel

0

Cześć wszystkim,

Ze względu na charakter pracy wysyłam codziennie masę tabel Excel (od kilku do kilkudziesięciu wierszy w jednej tabeli). Często odpowiedzi na nie są po pewnym odstępie czasu, bywa zbyt długim aby pamiętać wszystko, a na dodatek nie przechowuję ich w excel bo tabela jest zerowana i wypełniana na nowo. Tabele wysyłam w zakresie wszystkich wypełnionych wierszy (np. lista komponentów), jednak tylko wybraną ilość kolumn (dajmy na to X), gdzie sam mam jeszcze dodatkowe 4 kolumny, których zawartości są tylko dla mnie. Chciałbym zrobić dla siebie bazę Access, której interfejs umożliwiłby mi:

  1. zaczytanie wybranego zakresu z Excel do pamięci (np. wybór Y wierszy i X kolumn) pod wybranego adresata
  2. wyszukiwanie zarchiwizowanych tabel adresata (w formie listy, podglądu, nie wiem jak się da)
  3. możliwość wpisania dodatkowego komentarza
  4. sortowanie po datach, dodatkowych nagłówkach, liczbach komponentów.. jakieś możliwości sortowania

Czy jest to w ogóle możliwe? Access'em bawiłem się jakieś 4-5 lat temu na jednym semestrze studiów, a jak to na Polibudzie - kursy tego typu były krótkie i nieutrwalane. Byłbym wdzięczny za opinie i sugestie, od czego mógłbym zacząć.

0

Odwróć metodologie. Używaj Accessa do zarządzania danymi, wprowadzaniem, edytowaniem, etc. I gotowe sety eksportuj do Excela i wysyłaj do .. do kogo tam potrzebujesz.
A dane w Accessie to już sobie możesz po różnych statusach grupować jak chcesz (aby po czasie do nich wracać np).

0
BlackBad napisał(a):

Odwróć metodologie. Używaj Accessa do zarządzania danymi, wprowadzaniem, edytowaniem, etc. I gotowe sety eksportuj do Excela i wysyłaj do .. do kogo tam potrzebujesz.
A dane w Accessie to już sobie możesz po różnych statusach grupować jak chcesz (aby po czasie do nich wracać np).

Nie jest to takie proste, wszystkiego nie opisałem.

Mam jeden odgórny plik Excel, który zawiera listę komponentów - nazwę, opis, i kilka innych parametrów. W moim pliku Excel mam porobione tabele przestawne, które zaczytują komponenty po jego numeru - cała reszta jest zasysana, a ja zmieniam w nim tylko zmienne jak prądy, wyliczenia itp. Wyniki tych wyliczeń - tutaj za każdym razem muszę powtarzać procedury, aby upewnić się że odpowiedź od adresata nie jest pomieszana (co się zdarzało). Komponenty mogą być takie same, wyniki różne.

Na pojedyncze tabele, żeby wysłać gdzie trzeba, Excel wystarcza. Ale brakuje mi takiej bazy danych, gdzie przechowywałbym historię co do kogo wysłałem. Oszczędzałbym strasznie dużo czasu na tym.

Access dałby radę zaczytywać opisy i parametry do wybranej tabeli, tak aby dostawiać dodatkowe wiersze w zależności od ilości komponentów? Można potem taką tabelę wkleić w e-mail?

0

Jeszcze dodam jedno, aby uniknąć odpowiedzi "to szukaj w skrzynce nadawczej Outlook" - tak robię teraz, ale w jednym dniu potrafię wysłać 20 wiadomości do jednego adresata, z czego jedna obejmuje tabelę i teraz jej szukaj... Jak jest to tabela z dnia dzisiejszego albo wczorajszego - pół biedy, nie trwa to długo, ale jak po kilku miesiącach wraca jakiś temat - nie odgrzebiesz tak łatwo ;)

0

Odgórny Excel, nie jest problemem, zawsze możeż zalinkowac/zaimportować sobie takiego excela i korzystać jak z tabeli w Access (https://support.office.com/en-us/article/Import-or-link-to-data-in-an-Excel-workbook-a1952878-7c58-47b1-893d-e084913cc958).
Podajesz bardzo ogólne informacje, pewnie się da ale nie wiem czy będzie to lepsze.

skoro wysyłasz do gogoś tabele, to pytanie jest takie, czy jak chcesz do tego wrócić to wystarczy zapytać się jeszcze raz bazy o wynik, czy w między czasie dane się zmieniają i odtworzenie tego nie jest mozliwe?

czy te tabele mają stałą strukturę czy zmienną?

itd.

I tu nie chodzi o samego Access, a raczej o to czy jesteś wstanie sobie tak to zaprojektować, zeby spelnialo oczekiwania?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1