Witajcie
Mam plik excel który stanowi Master metadanych dla raportów. Metadane żyją i każde z pól może być aktualizowane każdego dnia. W tej chwili excel jest co jakiś czas wciągany do bazy etl'em. Chciałbym odejść od excela i przechowywać całość w bazie, żeby uniknąć ciągłego wczytywania. Problem w tym, że excelem opiekowała się osoba 'nietechniczna', która zna excela ale nie zna SQLa.
Chciałbym stworzyć dla niej interfejs (może webowy, może w formie aplikacji), który umożliwi jej edytowania każdego pola poprzez wyklikanie, tzn wybierasz rekord po jakimś ID, edytujesz poprzez wypełnianie formularza, zapisujesz. Przy okazji byłoby super, gdyby edytowany rekord nie był nadpisywany, tylko odkładany do bazy jako nowy dodając timestamp edycji (klucz stanowić będzie id+timestamp)
Zależy mi na tym, żeby nie komplikować pracy osobie edytującej.
Baza danych nie jest ściśle zdefiniowana. Docelowo miała być teradata, ale jeśli łatwiej będzie osiągnąć sukces na Oracle lub mySQL, to ze spokojemy możemy się tam zmigrować :)
Czy macie może jakieś propozycje rozwiązania? Może ktoś przygotowywał podobne rozwiązanie?
z góry dziękuję i pozdrawiam
AM