Jak zapisać polskie znaki w pliku ini gotowej gry - tłumaczenie dialogów

0

W grze Knytt Underground napisanej w Pythonie stosowane są pliki ini, z tekstem po angielsku (klucz=wartość - wartość to jakaś fraza dialogu), wpisanie polskiego znaku wyświetla '?'
Próbowałem wpisywać

\x6771(liczba tutaj jest losowa)
\u6771

Gra pojedynczy backslash \ odczytuje jako znak końca linii (sam \ bez litery 'n')
W jaki więc sposób zapisać w tych plikach ini polskie litery?

2

Być może ich font zwyczajnie nie obsługuje polskich liter? Wtedy musiałbyś go podmienić na jakiś inny.

0

Sprawdz jak koduja japonskie tlumaczenie (popularne, co najmniej dwa rozne kodowania).
Jesli to unicode to sprobuj uzyc ich pliku jako szablonu (BOM).

0

Ale jak te ich pliki kodują znaki? Może np. oczekują rozkodowanych bajtów utf8?

0

@Shalom:

Ale jak te ich pliki kodują znaki? Może np. oczekują rozkodowanych bajtów utf8?

Nie wiem jak to sprawdzić, nie mam źródeł, tylko grę gotową. A jeżeli oczekują rozkodowanych bajtów utf-8, to jakie byłoby wtedy rozwiązanie?
Sprawdziłem czcionkę, jest plik "Ubuntu-Mono Regular.ttf", ta czcionka obsługuje polskie litery. (w załączniku)
Ubuntu-Mono Regular.rar

1

Bardzo możliwe że jeśli zakładali że tekst jest po angielsku, to na janusza mogą brać bajty z pliku i używać ich jako ascii i wtedy nie bardzo coś mozesz poradzić. Ale jeśli to python3 to jest szansa ze jednak dekodują te pliki jako utf-8, więc np. możesz tam wrzucić jakieś \xc4\x84 i zobaczyć co sie stanie (tylko od razu zaznaczam, nie masz wrzucić takich escapowanych stringów do pliku tylko faktycznie dać tam bajty C4 i 84 np. jakimś hexedytorem)

0

@Shalom:

nie masz wrzucić takich escapowanych stringów do pliku tylko faktycznie dać tam bajty C4 i 84 np. jakimś hexedytorem

Niestety nie zadziałało, jest jak było wcześniej. Uznaję chyba temat za zamknięty nierozwiązany.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1