Wątek przeniesiony 2021-04-27 12:05 z C# i .NET przez Patryk27.

Punkty, geometria analityczna

0

Panowie i Panie.
Mam zmuliło mi mózg i się poddaję.

Potrzebuję znaleźć współrzędne punktu x i y znając współrzędne punktów A, B i C. Wszystkie kąty proste.

Jeśli ktoś ma linki do konkretnych całościowych wykładów na ten temat to bardzo proszę. Sam znalazłem głównie jakieś popierdółki.

screenshot-20210427095658.png

4

A jakbyś napisał to matematycznie?
Masz trójkąt ABC i jesteś w stanie wyliczyć jego wysokość.
Wysokość to będzie też odległość AX i BY.

Edit: moderacja pomogła.

1

Jak znajdziesz X, to wystarczy do niego dodać wektor AB, żeby otrzymać Y.

0

To jasne, ale trzeba znaleźć X a do tego chyba trzeba znaleźć prostopadłą do AB przez C i punkt przecięcia tej prostopadłej z AB.

4
  1. Odległość punktu od prostej zdefiniowanej przez dwa punkty (C od AB): https://en.wikipedia.org/wiki/Distance_from_a_point_to_a_line#Line_defined_by_two_points

  2. Wektor prostopadły do wektora AB [AB.y; -AB.x] normalizujemy (dzielimy przez długość wyliczoną z pitagorasa) i mnożymy przez odległość C od AB. Powstały wektor nazwijmy AX.

  3. X = A + AX; Y = B + AX

1

Coś takiego mam jak pisałeś, ale z innej strony
Tworze wektor z kt A i B => Wab
Obliczam długość C do |AB| => Lc_ab
obracam wektor AB o 90st
ustawiam długość wektora Wab z Lc_ab
i potem punk
X = A + Wab
Y = B = Wab

Pisze to w JS i znalazłem bibliotekę Victor.js do operacji na wektorach, ma metodę rotate(). Fajna.

Dzięki

3

Masz prostą na której leży |AB| a1*x + b1, wyznaczasz prostą równoległą p (więc taką prostą a2*x + b2 gdzie a1 == a2), dokonujesz rzutu punktów A oraz B na prostą p i masz rozwiązanie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1