problem z geometria

0

user image

0

w=(UX)/z;
q=Pierwiastek_z(y2-u2+[(u2
x</sup>2)/z^2];

0

hmmm troche za duzo danych :P
zakladajac ze Z to odleglosc (a,b) od (c,d) to z tw. Talesa masz:

u/w=z/x 
czyli w=(x*u)/z

a dla q robisz podobnie:

q/(x-w)=y/x
q=(y*(x- (x*u/z))/x = y(1-(u/z));

O ile dobrze zrozumialem ten rysunek :P

0

Moze nie zbyt to kreatywne (albo kreatywne za bardzo) ale mozna tak, zrob uklad rownan z funkcja liniowa (policzona z (a,b) i (c,d)) i funkcja na okrag (srodek - (c,d), promien u), jak to policzysz to bedziesz mial punkt w ktorym spotykaja sie q i w, reszta to banal.

0

kurcze nic mi nie wychodzi wiec moze zobrazuje moj problem:

pisze gre ala soldat w ktorej chodzi sie jakims gosciem i on moze strzelac w kazda strone, celownik jest kursorem myszki i rusza sie niezaleznie od postaci. i nie wiem jak strzelic - pocisk mialby byc linia prostao dlugosci wlasnie u.

(a, b) to pozycja celownika
(c, d) to pozycja postaci

i tyle mam i nie wiem jak sie zabrac do wyslania pocisku

0
abc napisał(a)

w=(UX)/z;
q=Pierwiastek_z(y2-u2+[(u2
x</sup>2)/z^2];

tak więc współrzędne końca linij U to będzie bo poczatek to c i d :

wspolrzednaX= c-x
wspolrzednaY= d-[y-PIERWIASTEK Z[(y2-u2+((+[(u2*x2)/z^2))]]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1