w=(UX)/z;
q=Pierwiastek_z(y2-u2+[(u2x</sup>2)/z^2];
hmmm troche za duzo danych :P
zakladajac ze Z to odleglosc (a,b) od (c,d) to z tw. Talesa masz:
u/w=z/x
czyli w=(x*u)/z
a dla q robisz podobnie:
q/(x-w)=y/x
q=(y*(x- (x*u/z))/x = y(1-(u/z));
O ile dobrze zrozumialem ten rysunek :P
Moze nie zbyt to kreatywne (albo kreatywne za bardzo) ale mozna tak, zrob uklad rownan z funkcja liniowa (policzona z (a,b) i (c,d)) i funkcja na okrag (srodek - (c,d), promien u), jak to policzysz to bedziesz mial punkt w ktorym spotykaja sie q i w, reszta to banal.
kurcze nic mi nie wychodzi wiec moze zobrazuje moj problem:
pisze gre ala soldat w ktorej chodzi sie jakims gosciem i on moze strzelac w kazda strone, celownik jest kursorem myszki i rusza sie niezaleznie od postaci. i nie wiem jak strzelic - pocisk mialby byc linia prostao dlugosci wlasnie u.
(a, b) to pozycja celownika
(c, d) to pozycja postaci
i tyle mam i nie wiem jak sie zabrac do wyslania pocisku
abc napisał(a)
w=(UX)/z;
q=Pierwiastek_z(y2-u2+[(u2x</sup>2)/z^2];
tak więc współrzędne końca linij U to będzie bo poczatek to c i d :
wspolrzednaX= c-x
wspolrzednaY= d-[y-PIERWIASTEK Z[(y2-u2+((+[(u2*x2)/z^2))]]