Witam.
Nie chodzi mi o implementację tylko lepszy pomysł na rozwiązanie.
Piszę prostą grę z GUI, na której rozkładamy sobie żołnierzy na swojej mapie, komputer generuje na swojej również (tylko ukryte) i strzelamy do swoich żołnierzy (można powiedzieć że coś a'la statki). Aktualnie wszystko śmiga ale komputer strzela na oślep. Chciałbym teraz dorobić dodatkowy poziom trudności. Niektóre jednostki są silniejsze i grupowane dlatego też w momencie trafienia, chciałbym aby już nie strzelał na oślep tylko uderzał obok wcześniej trafionego pola.

Aktualnie dzieje się tak że gdy komputer strzela to dostaje odpowiedź czy strzał był celny. Jeśli nie, ponownie strzeli na oślep. Jeśli tak to sprawdza czy zabił jednostkę. Jeśli tak to już nie ma czego tu szukać więc znowu strzela na oślep. Jeśli nie, to sprawdza czy tą bronią może zestrzelić tą jednostkę itd itd... I wszystko opiera się na metodach które zawierają IF IF IF IF. Ostateczna decyzja zależy od około 5-6 decyzji czyli powstaje takie drzewo IFów. Okej, działa ale moim zdaniem to jest bezsensu.. Jeśli trafił, idź do następnej metody. W tej sprawdź czy zabił. Jeśli nie przeskocz do kolejnej... I tak w każdej metodzie jest jakiś zawiły IF.

Może ktoś jakieś lepsze rozwiązanie podpowie bo to moim zdaniem wygląda okropnie i jest bardzo nieczytelne.

Pozdrawiam,
~eL