Cześć.
Piszę grę (aktualnie w C#...) i próbuję jakoś zrobić generowanie mapy.
Mam taką tablicę:
int[,] map = new int[80, 45];
Czyli mapa ma 80 x i 45 y.
Generowanie ma być następujące:
- Wybiera najpierw losową wartość od 1 do 45 (start mapy)
- Start mapy zaczyna od ustawienia w tym miejscu int'a 2
- Poniżej każdego punktu ustawia 5, a powyżej 0
I tak 80 razy.
protected void GenerateWorld()
{
Random randObj = new Random();
int start = randObj.Next(10, 30);
for (int x = 0; x < 80; x++)
{
map[x, start] = 2;
for (int y = 0; y < start; y++) map[x, y] = 5;
for (int y = start + 1; y < 45; y++) map[x, y] = 0;
}
}
Taki kod będzie odpowiedni czy może da się to zrobić jeszcze inaczej?