Witam, jestem nowy, więc po pierwsze hej!
Jestem studentem Informatyki 2 semestru, na moim roku mamy coś takiego jak projekt z programowania obiektowego. Razem z sekcją zdecydowaliśmy się napisać grę- prostą platformówkę. Mnie przyznano zadanie napisania generatora map losowych.
Mam niestety z tym problem, ponieważ nie wiem kompletnie, jak mam do tego podejść. Gra ma być zrobiona w SDLu. Mapy mają być generowane losowo w stylu mapek w np. Mario- chodzi się od lewej do prawej, są platformy, dziury i tak dalej, po mapie poruszają się wrogowie i są bonusy, na końcu oczywiście finisz. Nie ma jakichś dziwnych obiektów w stylu wyrzutni. Nie wiem, w jaki sposób to napisać, jeden kolega podsunął mi pomysł- generator bitmapy, w której brązowa będzie podłoga, zielony to bonus itp. ale nie potrafię tego potem przetworzyć w taki sposób, aby kod gry reagował na zetknięcie się z danym obiektem.
Może mi ktoś pomóc, podpowiedzieć, może nawet pokazać kawałek kodu prostego generatora mapy, generalnie cokolwiek, co by mi mogło pomóc?
Dziękuję z góry i pozdrawiam.