Witam
Problem może być trywialny ale ja się zamotałem i jakoś nie mogę znaleźć prostego rozwiązania.
Mam klasę Edytor. W niej jeden Obiekt klasy Mapa. A w mapie mam listę z obiektami klasy np. Szyld.
W dużym uproszczeniu wygląda to mniej więcej tak :
static class Edytor
{
Mapa map;
}
class Mapa
{
List<Szyld> szyldy;
}
class Szyld
{
uint ID;
string tekst;
// itp...
}
I teraz w klasie Edytor w jakieś metodzie tworzę sobie np. temp_Szyld i ustawiam go na mapie i dodaje do listy.
void dodajObiekt()
{
Szyld tmp_Szyld = new Szyld("test");
map.szyldy.Add(tmp_Szyld);
map.typ[kursorX,kursorY] = szyld;
}
Ale po tym wszystkim mam problem z odwołaniem się do tego obiektu. Skąd mam wiedzieć jaki pod jakim indeksem jest konkretny szyld ?
void Info()
{
if (map.typ[kurosr.X,kursor.Y] == szyld)
{
map.boards[ ?? ].tekst;
}
}
W sumie nic ciekawego nie wymyśliłem, poza np. przeszukiwaniem całej listy i sprawdzanie czy dany szyld stoi na X,Y ale pewnie to jest głupota. Albo dodaniem dynamicznego ID które zawsze równa się indeksowi z List.