Witam,
muszę napisać drobny program rozwiązujący układ równań liniowych metodą dokładną. Prowadzący polecił mi Rozkład LU, znalazłem zaimplementowany w 4-5 funkcji C# algorytm, rozwiązuje on małe macierze. problemem jest ze zmiennymi, których używa dany algorytm:
double[,] A = new double[n,n];
double[,] L = new double[n,n];
double[,] U = new double[n,n];
Od prowadzącego otrzymałem dane wejściowe w postaci:
wiersz, kolumna, wartość
[pusta linia - oddzielająca macierz wejściową od wektora B]
wiersz wartość
wektor zawiera 10200 wierszy, zamiast macierzy wejściowej jest 3 kolumnowa tablica z koordynatami i wartością. jest to macierz rzadka - reszta pól to 0 (zera) i nie są brane pod uwagę.
konieczne jest więc przerobienie algorytmu aby poruszał się po "macierzy wejściowej" zgodnie z koordynatami danych wejściowych zamiast wymagać 3 zmiennych tablicowych - każdej z ponad milionem pól