Projekt programistyczny

0

Od jakiegoś czasu uczę się programowania. Miałem do czynienia z C++, Pythonem, Javą, PHP, JavaScript i kilkoma innymi. Znam je na pewnym poziomie i chciałbym spróbować sił w grupowym tworzeniu oprogramowania. Czy ktokolwiek z Was miałby ochotę i trochę czasu na napisanie jakiegoś programu lub gry? Praca zespołowa na pewno pozwoli nabrać doświadczenia, dowiedzieć się wielu rzeczy.
Projekt miałby wykorzystywać możliwie wiele ciekawych rozwiązań. Całość nie ma być przydatna, ale ma uczyć i to miałoby być jej głównym celem. Wiadomo, że trzeba by podzielić pracę pomiędzy projektantów interfejsu, programistów dostępu do danych, grafików itp. i na tym ma polegać cała zabawa - żeby wszystko jakoś poskładać do kupy.
Czy ktoś z Was byłby zainteresowany udziałem w takiego rodzaju eksperymencie? Niewiele zobowiązań, brak terminów, pomoc od reszty ekipy w przypadku jakichkolwiek problemów. Nikt nie mówi, że masz już wszystko umieć. Jak nie znasz jakiejś z bibliotek, to programujesz coś innego lub czytasz dokumentację.
Preferowany język to C++. Do graficznego interfejsu QT, a jeśli gra to np. SDL. Oczywiście możemy wybrać coś innego, bo przecież każdy umie czytać, więc łatwo można poznać inne języki i biblioteki. Fajnie by było gdyby każdy z uczestników znał już jakiś system kontroli wersji (jakiś, ale pewnie ostatecznie padnie na subversion).
Co dokładnie byśmy projektowali okaże się w trakcie. Jeśli to wypali, to zbierzemy się na konferencji (IRC, Jabber MUC) i wszystko obgadamy.
Czekam na zgłoszenia chętnych i propozycje projektów. Resztę proszę zachować dla siebie.

0

Jeśli będą jakieś konkrety lub chociaż kilka osób to mogę w to wejść.

0

Ja proponuję napisanie bombermana. Język C++, SDL.
Zalety:

  • kupa programowania grafiki
  • poziomy wczytywane z plików xml
  • animacja postaci wczytywana z plików na dysku poprzez własną bibliotekę
  • wyniki przechowywane w bazie danych (coś jeszcze jeśli chodzi o bazy danych się wymyśli, bo to ciekawa rzecz)
  • być może gra przez sieć, ale na ten temat się nie będę wypowiadał, bo mam w tej dziedzinie skrajnie niskie doświadczenie
    Wiem że niektóre pomysły mogą wydawać się być poronione, ale chodzi o naukę, a nie o to żeby to jakoś zrobić.

Co do ludzi to jeśli każdy mi powie to co Ty, to jak to ma niby wypalić? Mówi się "wchodzę w to" i tyle. Co będzie, to będzie...

P.S. Wskazanym by było korzystanie z darmowych i wieloplatformowych rozwiązań, bo mam Linuksa :)

0
owca napisał(a)

...- wyniki przechowywane w bazie danych (coś jeszcze jeśli chodzi o bazy danych się wymyśli, bo to ciekawa rzecz)...

Trochę przesadziłeś ;-)
Nie wrzucaj wszystkiego w jeden projekt, bo wyjdzie z tego papka i nikt się niczego nie nauczy. Bazę danych sobie odpuść, a dodaj np. grafikę 3D - powiedzmy openGL + SDL (świetne i proste połączenie).
Wyniki możesz z powodzeniem zapisać w xml i się nimi nie martwić.
Do tego pozostawiłbym sobie furtkę, żeby mimo wszystko kiedyś dopisać multiplayer (np. na razie napisać wersją dla dwóch gracz na jednym kompie).

Nie zrozum mnie źle, ale wydaje mi się, że nieodpowiednio zachęcasz ludzi. Uważam, że jakbyś przedstawił wstępną koncepcję, ogólne założenia projektu, wybrane technologie, ale dopuścił ich zmianę to bardziej byś zachęcił ludzi. Generalnie tekst: nic nie mam, ale chcę coś zrobić odpycha. Natomiast zaplanowanym projektem ktoś na pewno się zainteresuje.

Powodzenia i miłej zabawy (bo to jest najważniejsze ;-) )

0
KoRbI napisał(a)

Natomiast zaplanowanym projektem ktoś na pewno się zainteresuje.

Chciałbym wspólnie z innymi od samego początku ustalić co warto by było ująć w projekcie, a co wywalić, żeby sprawdzić jak się będziemy dogadywać, jakie będą panowały relacje i reakcje na pomysły. Widzę jednak, że to nie przejdzie i postaram się na jutro opisać wszystko co i jak ma wyglądać. Co do projektowania od strony źródłowej, to jednak wolę zapytać innych jaki model tworzenia aplikacji preferują i co się w grze najlepiej sprawdzi.
Może faktycznie ta baza danych to przesada. Może innym razem.
OpenGL? Fajnie brzmi, ale skąd teraz skołować kozaka, który wymodeluje obiekty i zrobi tekstury? Poza tym jest to dość "trudne" i sądzę, że na początek wystarczy skręcenie czegoś prostego z grafiką 2D.

0

Na początek mogą to być proste modele (kanciaste) bez tekstur (wystarczy ustawić kolory), przecież chodziło Wam o wyzwanie, okazję do nauki, "..Całość nie ma być przydatna...". Zresztą to są tylko moje sugestie, po prostu, kiedyś siadłem do OGL'a i uważam to za świetną zabawę.
W końcu te obrazki w 2D również trzeba będzie narysować ;-)

0

OpenGL? Fajnie brzmi, ale skąd teraz skołować kozaka, który wymodeluje obiekty i zrobi tekstury? Poza tym jest to dość "trudne" i sądzę, że na początek wystarczy skręcenie czegoś prostego z grafiką 2D.

W necie jest duuużo darmowych modeli, a poza tym nawet na tym forum znalazłoby sie pare osob, ktore by potrafily to zrobic :) Tekstury raczej nie(na razie), ale modele mysle, ze dalbym rade zrobic :) Moze nie jakies super wypasione, ale zawsze cos....

0

Modele można zrobić w 3D studio max (nawet w jakiejś starej wersji) i eksportować do formatu tekstowego, np. asc. Sam coś takiego kiedyś robiłem, efekt był całkiem niezły (nawet bez tekstur).

0

W sumie to znam 3ds maxa, bo za czasów Windowsa dużo w nim robiłem. Nie wiem tylko czy mi jeszcze Windows działa. Od biedy jest okazja żeby liznąć Blendera.

Jeśli chodzi o sam projekt, to dzisiaj z grubsza obmyśliłem z kolegą jak by to miało wyglądać:
Język c++
Biblioteka sdl dla samej gry + opengl dla 3d
Wbudowany lub zewnętrzny edytor poziomów
Gry powinny odbywać się według scenariuszy. Każdy powinien się składać z plików xml opisujących poziomy i pliku xml zawierającego ogólne informacje o scenariuszu. Całość powinna działać jak w grze pingus.
Przeciwnicy z różnymi funkcjami odpowiedzialnymi za inteligencję (jeden ma latać za bohaterem, drugi się tylko odbijać, trzeci losować drogę itd.). Wiadomym jest że ich cechy będą kozacko dziedziczone.
Wyniki zapisywane w pliku xml (oczywiście jakkolwiek kodowane).

0

Modele można zrobić w 3D studio max (nawet w jakiejś starej wersji) i eksportować do formatu tekstowego, np. asc. Sam coś takiego kiedyś robiłem, efekt był całkiem niezły (nawet bez tekstur).

Mysle, ze nie bedzei nawet takiej potrzeby - w openGL jest chyba mżliwośc importowania modeli zapisanych w formacie 3ds. Nie wiem jak z blenderem, chociaz obstawialbym, ze tez obsluguje ten format.

0

opengl nic nie importuje

0

hmm no nie wiem. a tzw loadery 3d? :)

0

Przyjmujesz jeszcze [???]

0
gość napisał(a)

Przyjmujesz jeszcze [???]

Właśnie

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1