Jak w temacie? Czy kots jeszcze zajmuje się programowaniem grafiki w trybie 13h w turbo pascalu? Jeżeli tak to mam kilka ciekawych artykułów do napisania.
czy 13h to w ogole jakiekolwiek wyzwanie ? to najprostszy do oprogramowania tryb:
array [0..199,0..319]of byte absolute $a000:$0000
ten zapis oczywiscie nie pojdzie w kompilatorze, trzeba rozdzielic na deklaracje typu i zmiennej
obsluga palety najlepiej przez porty + szybkie kopiowanie i wszystko. zero filozofii
flabra napisał(a)
obsluga palety najlepiej przez porty + szybkie kopiowanie i wszystko. zero filozofii
Chcesz zobaczyc kilka programików? Powiesz mi, że to żadna filozofia :/
Oleksy_Adam napisał(a)
Chcesz zobaczyc kilka programików? Powiesz mi, że to żadna filozofia :/
Miedzy Bogiem, a prawda to nie polecalbym dywagacji z Pawlem (flabra :) )
po co masz sie zdziwic? :D
lofix napisał(a)
Miedzy Bogiem, a prawda to nie polecalbym dywagacji z Pawlem (flabra :) )
po co masz sie zdziwic? :D
True, true :)
Poza tym, życie uczy, drogi Oleksy_Adam, że to co pozornie skomplikowane jest zasadniczo proste, i vice versa :)
A co do uzywania int13h, to tego sie juz chyba tylko w celach naukowych używa. <ort>Nie mniej </ort>jednak, to dobry pretekst do nauki kilku innych rzeczy: samej idei przerwań, budowy bitmap itp.
Trzoskę źle sformułowałem temat postu. Nie chcę opisywać trybu 13h, segmentu ekranu VGA, bufora, powrotów pionowych, tylko rozwiązanie jakiegoś problemu, np. morphing, cieniowanie, transformacje 3d itp.
na ale o co chodzi?
masz chęci i pomysły - kto Ci broni pisać, w koncu jak będą dobre to same sie "obronią" :P