Z powodu nadmiaru informacji o podstawach wzorców projektowych muszę wrzucić pewne (być może) głupie pytanie.
#include <iostream>
class Singleton
{
private:
static Singleton* instance;
Singleton();
public:
static Singleton* getInstance();
};
Rozumiem,ze do tej klasy mogę śmiało dodać metody odpowiedzialne za np. renderowanie planszy,zapis stanu gry,przechowywanie danych o graczu,uruchomienie gry ? Po prostu każdy taki singleton musi mieć te rzeczy,które są ujęte w tym kodzie i mogę śmiało tutaj dodawać resztę metod ?
No i czy singletony nadają się do tych operacji o których pisze ?
I teraz główne pytanie - czy singletonem mogłaby być klasa Game
odpowiedzialna w Tic-Tac-Toe za sprawdzanie czy ktoś wygrał lub czy jest remis albo np. w Snake'u odpowiedzialna czy doszlo do zderzenia weza z swoim ogonem lub sciana planszy ? oraz zliczeniem uzyskanych punktów ?
Czy mozna singleton traktować jako takiego nadzorce sprawdzającego inne obiekty występujące w programie ?