- Skąd ta konwencja „dajrok()”?
- „Pokaż, co już zrobiłeś” - Zaproponuj jakąś klasę samodzielnie, a my Ci pomożemy doszlifować rozwiązanie. W ten sposób łatwiej osiągniemy Twój cel :)
Tylko właśnie tablic mam użyc:Utwórz Klasa ListaAut dla której każdy obiekt będzie reprezentował tablicę oferowanych samochodów do
sprzedaży. Obiekt będzie przechowywał jedynie informacje o nazwie tablicy i jej wielkości w którym
zapisane są dane obiekty typu Auto:
Klasa ListaAut powinna zawierać następujące metody:
• ListaAut( int wielkosc) – konstruktor tworzący tablicę o podanej wielkości w której będą
przechowywane auta do sprzedaży.
• ListaAut() – konstruktor domyślny który będzie tworzył tablicę 10 elementową typu Auto
• int noweAuta() zwracający ilość nowych samochodów z danego placu(obiektu typu ListaAut)
• Auto najdrozszeAuto() – zwracająca obiekt typu Auto (zadanie 1) które jest najdroższym
autem na placu
• void dodajAuto(Auto dodaj) – która dodaje auto do tablicy o ile jest miejsce
• void usunAuto(Auto usun) - która usuwa informacje o aucie z tablicy
To idąc po kolei masz mieć dwa konstruktory w tym domyślny (bez parametrowy), który utworzy tablice 10 elementową. W tym pastebinie, który wrzuciłeś stworzyłeś konstruktor, którego argumentem jest nazwaPliku jako string. W ciele konstruktora tworzysz instancję PrintWritera i przypisujesz do zmiennej, która jest w scopie konstruktora, przez co nie będziesz mógł tego potem użyć.
Tu masz przykładową klasę, która zawiera konstruktory, które wypunktowałeś.
public class ListaAut {
Auto[] listaAut;
public ListaAut() {
this.listaAut = new Auto[10];
}
public ListaAut(int iloscElementow) {
this.listaAut = new Auto[iloscElementow];
}
}
Dopisz metody dodaj i usuń, przy usuń zastanów się w jaki sposób chcesz się pozbyć informacji o samochodzie, czy przechowywać nulla w miejscu tego elementu, czy przenieść elementy do nowego miejsca w pamięci bez elementu, który chcesz usunąć.
Na spokojnie spróbuj to napisać, ważne żeby próbować samemu. Jak już coś zacznie Ci działać, to próbuj z różnymi wartościami, spróbuj "wywalić" program, zobaczysz, które miejsca wymagają zabezpieczenia przed błędami.