Jak nie rozumiesz pliku konfiguracyjnego, to znaczy, że pora przeczytać dokumentację. ;)
Serio, WCF jest względnie prosty w podstawowej konfiguracji.
Bez poznania podstaw będzie dużo pytań w stylu "dlaczego się zawiesza?", "co oznacza błąd x?", "dlaczego wiadomość nie dochodzi?"
Więc po pierwsze, lecisz np. z tym: link
(I nie chodzi mi tu tylko o stronę, na którą Cię kieruje, po lewej masz całe drzewko z dokumentacją. ;) )
I piszę to na bazie własnych doświadczeń, jak zaczynałem z WCF i "chciałem się pobawić", bez wnikania w dokumentację było to mocno czasochłonne.
Zrozumienie czym jest, jaka działa, do czego można go użyć i jak wygląda jego podstawowa konfiguracja zajmuje z pomocą google zdecydowanie mniej czasu,
niż rozwiązywanie problemów wynikających z braku tej wiedzy. ;)
Co do tego, że się zawiesza -> debuguj!
Tekst: "klient się zawiesza" nic nie mówi. I trochę nie przystoi programiście. :D Tak to może użytkownik napisać.
Wypada wskazać w jakiej konkretnie linijce, jaki błąd rzuca (czy w ogóle), co już Ty z tym zrobiłeś (żeby nikt nie powtarzał bez sensu tego samego szukając rozwiązania)?
Czy w ogóle do klienta dotarła jakakolwiek wiadomość? Czy do serwera dotarła? Wiesz... całe flow tego. ;)
Do tego sprawdź np. dziennik zdarzeń, czy aplikacja cokolwiek zostawiła w nim itd.
Wrzucenie projektu i zrzucenie całej roboty na innych to średni pomysł.
(Chyba, że nie wiesz, jak to debugować, to pisz. ;) )
A co do samej funkcjonalności, to jak ogarniesz podstawy WCF'a to w internecie jest pełno
komunikatorów w różnych konfiguracjach (client - client, client - server - client, itd.).
Fraza: "WCF chat" zwraca sporo. ;)