Jaki projekt jest warty umieszczenia w portfolio do pierwszej pracy ?
Czy gra typu szachy,saper,pacman to już coś co warto pokazać,czy raczej nadaje się tylko na projekt do liceum ?
Dodam,że chodzi o c++.
O ile tylko mają więcej niż 50 linijek, śmiało wrzuć je na GitHuba, umieść readme, screenshoty i wrzucaj do CV :-)
Właściwie dowolny ukończony pasuje. Nie chwal się tylko zaczętymi, zresztą ta zasada dotyczy też studiów.
Czy gra typu szachy,saper,pacman to już coś co warto pokazać,czy raczej nadaje się tylko na projekt do liceum ?
Jeśli uważasz, że zrobienie szachów (wraz ze sztuczną inteligencją) jest tak łatwe, że nawet nie warto pokazywać, to wow.
I tu dochodzimy do kwestii tego, że czasem ważniejsze od "co" jest "jak". Jeśli zrobisz grę w gówniany sposób, to lepiej nie pokazuj.
Jednak lepiej będzie wyglądała naprawdę dopracowana gra w węża, z pięknym kodem, dobrą architekturą, estetyczną grafiką, dodatkowymi ficzerami (np. gra multiplayer przez sieć) oraz z dołączonymi screenami czy filmikami z gry (pamiętaj, że nie każdemu będzie się chciało instalować jakąś gierkę z portfolio) i generalnie coś co robisz z pasją i wysiłkiem, niż coś robione tylko na pokaz, bez polotu, byleby tylko pokazać się pracodawcom (a co i tak będzie jakąś kopią tutoriala).
Bo każdy chce się pokazać pracodawcom, więc ciężko się wyróżnić. A nie każdy ma pasję czy skilla, żeby zrobić coś samemu.
Najlepiej zbliżony do branży, w której zamierzasz działać. Pracodawcę/kontrahenta interesuje, czy będziesz w stanie rozwiązywać problemy zbliżone do jego obszaru działalności.
Jeżeli startujesz do gamedevu, to czemu nie pacman.
Jeżeli startujesz na stanowisko "frontend C++ developer", jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, to lepiej wykazać się znajomością formatek.
Itd. itp.
Pacman na projekt do liceum oO.
Na rozmowie o pracę, gdy zostałem zapytany o realizowane projekty, to właśnie Pacman wzbudził największe zainteresowanie, a nie startowałem do firmy z branży Gamedevu, ani nawet zbliżonej.
Ja mam jeden mały projekcik na gicie, który pokazuje, że rozumiem, co robię i jest to CLI. Jak ktoś mnie zaprosi na, rozmowę to pokazuje większy projekt, który robiłem za hajsy.
Tenonymous napisał(a):
Pacman na projekt do liceum oO.
Nie wiem co cię tak szokuje. W latach 90tych tak mniej więcej się prezentował poziom programistów. Pamiętam jak za czasów istnienia Download na 4p trochę licealnego kodu tam było i były to programy napisane w C, Turbo Pascal, ASM - złożone bardziej niż niejedno portfolio wrzucane tutaj do oceny. Ten słynny Snake był jednym z najprostszych. Z komentarzy wynikało, że wiele z tych gier popełnili ludzie przed 18tką. Demoscena podobnie.
Myślę, że warto mieć jednak na uwadze, że nie jesteśmy już w latach 90. A autor tematu przez projekt do liceum nie miał na myśli projektu do liceum w latach 90, tylko obecnych, gdzie poziom nauczania w informatyce jest śmieszny.
Tenonymous napisał(a):
Myślę, że warto mieć jednak na uwadze, że nie jesteśmy już w latach 90. A autor tematu przez projekt do liceum nie miał na myśli projektu do liceum w latach 90, tylko obecnych, gdzie poziom nauczania w informatyce jest śmieszny.
A co to zmienia? Pisałem, że nie warto pokazywać? :P
Bardzo wiele. Byłeś zdziwiony, że mnie to szokuje, wskazalem Ci dlaczego tak jest.
Tenonymous napisał(a):
Bardzo wiele. Byłeś zdziwiony, że mnie to szokuje, wskazalem Ci dlaczego tak jest.
Ot po prostu kiedyś się pisało gierki. Teraz jest kult łączenia się z bazami danych. Snake'a sam strzeliłem jeszcze w liceum około dekady temu w dwa wieczory kodując z palca. Informatyka polegała u mnie na graniu w gierki i surfowanie po necie.
Satanistyczny Awatar napisał(a):
Ot po prostu kiedyś się pisało gierki. Teraz jest kult łączenia się z bazami danych. Snake'a sam strzeliłem jeszcze w liceum około dekady temu w dwa wieczory kodując z palca. Informatyka polegała u mnie na graniu w gierki i surfowanie po necie.
Nie zmienia to faktu, że obecnie pokazanie Pacmana będzie in plus w stosunku do kolejnego sklepu zrobionego w modnym frameworku. :P
Tenonymous napisał(a):
Satanistyczny Awatar napisał(a):
Ot po prostu kiedyś się pisało gierki. Teraz jest kult łączenia się z bazami danych. Snake'a sam strzeliłem jeszcze w liceum około dekady temu w dwa wieczory kodując z palca. Informatyka polegała u mnie na graniu w gierki i surfowanie po necie.
Nie zmienia to faktu, że obecnie pokazanie Pacmana będzie in plus w stosunku do kolejnego sklepu zrobionego w modnym frameworku. :P
Powtórzę po raz kolejny - nie zaprzeczam temu.
Zrób coś bez tutoriali typu "Jak napisać pacmana w C++".