Obluga roznych kodekow w media playerze

Odpowiedz Nowy wątek
Pytacz
2007-06-21 21:09
Pytacz
0

Witam.
Mam takie pytanie w jaki sposob programy obsluguja wszystkie dostepne kodeki zainstalowane w systemie? czy uzywaja tak jak jest w C++ Builderze komponentu windows media player ? czy po prostu pisze sie obsluge ladowania dll dla kazdego kodeku oddzielnie ?? wie ktos moze jak obsluzyc kodek xvid w swoim programie ?

Pozostało 580 znaków

2007-06-22 04:32

Rejestracja: 17 lat temu

Ostatnio: 3 lata temu

Lokalizacja: Kielce

0

robione jest to inaczej. zależnie od programu...

Zazwyczaj jest to tak że jeżeli program nie korzysta z kontrolki media playera to korzysta z DirectX i to DirectX sobie radzi ze wszystkim. Są też przypadki jak VLC czy MPlayer gdzie player sam w sobie ma kodeki.


HAKGER - 50% Complete

Pozostało 580 znaków

2007-06-25 20:12

Rejestracja: 14 lat temu

Ostatnio: 11 lat temu

0

całość opiera się na DirectShow, którego istotną częścią są tzw. filtry czyli komponenty COM implementujące odp. interfejsy np. do obsługi wideo, audio itp. Z grubsza mówiąc każdy taki filtr obsługuje określone przez twórcę klasy i podklasy formatów. Informacje o tym są dostępne (przez interfejsy), zaś inne składniki DirectShow (np. GraphBuilder) korzystają z nich i potrafią na podstawie np. filtru wejściowego (plik wideo w określonym formacie) i wyjściowego (renderer wideo na ekranie) zbudować automatycznie kompletny graf filtrów - coś na kształt układanki/domino, którą za programistę może odwalić platforma.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0