Takie temat z pytaniem i stwierdzeniem zarazem. Teza na początku, a potem może ktoś zrobi u siebie z tym również test . Taki co najmniej na tydzień.
Teza - włączając reklamy automatyczne google na stronie - strona odnotowuje mniejsze i słabsze wyniki w odwiedzaniu przez wyszukiwarkę, niż gdy są one wyłączone. Testowałem to już kilka razy. Każdy test taki po około tygodniu czasu. Testów wykonałem z około 10.
Reklamy automatyczne jeśli są uruchomione google samo rozkładem je na stronie (minimalnie 6 sztuk w ustawieniu ilości). Można oczywiście wykluczyć niektóre sekcje stron do ich kreacji.
Za każdym razem jak są uruchomione, to strona w ciągu 2-4 dni traci powoli ilość trawień z search. Oczywiście to nie są jakieś gigantyczne spadki, ale zauważalne.
I pytanie, może ktoś przetestuje to u siebie - czy też będzie taka zależność?
Wydaje mi się, że google (standard znany chyba każdemu) łamie własne zasady i strona dostaje malutki filterek jak za typowe Made For Ads - jak jest na niej automat kreacji.
Strona testowana ma 3 jednostki ręczne + automat do takiej obserwacji.
Jak macie strony i korzystacie z tego rozwiązania to warto sprawdzić, czy obserwujecie u siebie podobne rzeczy. Pamiętajcie z grubsza o zależnościach strony testowej.
Jak by ktoś się podzielił swoją obserwacją w tej dziedzinie - takiej 3 krotnej próbie (pamiętajcie o tym co napisałem, aby test był miarodajny (zbieżny). Było by super.