Kurnik.pl jak zabezpieczony JavaScript

0

Witam

Szukam rozwiązania do napisania kilku gier logicznych, małych - przeglądarkowych. Coś jak kurnik. Interesuje mnie warstwa client side. Rozważania nad rozwiązaniem bazującym na JavaScript doprowadziło mnie do pytania. Portal kurnik sukcesywnie (o ile nie w całości) jest przepisywany na JavaScript. Kiedyś były to aplety java. Pytanie: jak to jest zabezpieczone? Przed kradzieżą kodu oczywiście.
Dodam że pytam nie dlatego, że chcę złamać i pobrać kod, tylko też chcę tak zabezpieczyć.
Będę wdzięczny gdyby ktoś spawdził i wypowiedział się:)

1

Nie ma sensu niczego zabezpieczać. Część kodu jest po stronie serwera - bez niej kod jest bezużyteczny
Poza tym kod po "kompilacji" (czyli wywaleniu białych znaków, zmianie nazw zmiennych na krótkie i nic nie mówiące i wplecenie funkcji w miejscach ich wywołania) powoduje jego całkowitą nieczytelność - jeśli ktoś jest w stanie z takiego kodu wyciągnąć interesujące go fragmenty i poznać go na tyle żeby móc wprowadzać modyfikacje to jest również w stanie napisać taki kod od zera i to w dużo krótszym czasie

Tu masz ich kod z jednej z gier: http://www.kurnik.pl/j/ck36.jz
powodzenia w zrozumieniu

Tu masz jeden z najlepszych kompilatorów javascript: https://developers.google.com/closure/compiler/?hl=pl

0

No dobra. A taki np poker room, gdzie w grę wchodzi kasa, który obecnie jest napisany w Flash też bezpiecznie jest przenieść do JS?
Oczywiście cały czas dywaguję o technologiach client side. Wiem, że część można przenieść na serwer.

Jeszcze jedna rzecz mnie ineresuje. Jak wchodzę w dowolnym momencie na kurnik to tam jest ok 25 000 graczy. Nawet jeżeli część z nich
tylko obserwuje gry, to przecież to jest mnóstwo zapytań i jeszcze więcej danych do przesłania. Zmiany (ktoś wykonał ruch) są pobierane
bez przeładowania strony. Przeglądarka nasłuchuje. No i co... 25 000 odpytań np co sekundę? Wiem, że tam są niezależne gry, niezależne
stoły i można to robić na kilka serwerów, ale to kosztuje, a ta strona nie sprzedaje kredytów bankowych ;) czy to bardziej p2p jest? i ciężar
transferu przeniesiony jest na przeglądarka 2 przeglądarka bez uwzględnienia serwera? A do serwera tylko info że gracz oddali ruch (ruch zatwierdzony
przez wszystkie strony gry).

0

A co za różnica w czym będzie gra
Jeśli obejrzenie kodów źródłowych gry pozwoli na oszukiwanie to coś jest nie tak - po prostu nie wysyłasz informacji jakie kto ma karty do wszystkich; to ma być trzymane po stronie serwera
Kurnik jest na websocketach - czyli 25 000 otworzonych socketów; zgadzam się że jeden dedyk do tego zdecydowanie nie wystarczy

0

A taki np poker room, gdzie w grę wchodzi kasa, który obecnie jest napisany w Flash też bezpiecznie jest przenieść do JS?

Zarówno przy JS, FLASH jak i Javie (tu chyba nie zawsze, nie wiem do końca) można podglądnąć kod po stronie klienta, więc wszystko jedno w której technologii jest strona klienta. Ważne, żeby serwer wiedział co zrobić z danymi od użytkownika i co wysyłać użytkownikom.

I kolejna rzecz - o ile możesz przemyśleć rozwiązania, które kiedyś udźwigną 25 000 graczy naraz, to jednak na początku to Ci wystarczy i nie-najtańszy VPS, bo 25 tysięcy graczy jednego dnia nie zbierzesz, prędzej w kilka lat, zakładając, że zaoferujesz coś, dla czego będzie warto porzucić kurnik, znany od czasów, kiedy "stałe łącze" mieli wybrańcy, a reszta popiskiwała modemami :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1