Pomoc przy tworzeniu Arkanoida w JavaScript

0

Witam!
Jak w temacie. Potrzebuję osoby, która tworzyła strony lub gry w JS oraz technologiach webowych, abym mogl skonsultowac z nią moje zadanie. Dla osob wtajemniczonych to nic trudnego, a przy okazji dosc ciekawy projekt :) Chodzi o pomoc w wyborze framework'a, rozpoczeciu prac oraz ogolnym wsparciu. Kontakt gg: 3974847, mail: [email protected] - preferowany, oraz tutaj w temacie ;)

0

podobno fajna biblioteka to Impact

0

Ponoc Box2D rowniez jest calkiem przystepna.

PS. Ale od czego zaczac? Nigdy nie pracowalem na Impact, a do tego jest on platny. Czy stworzenie takiej gierki od podstaw byloby trudniejsze niz od razu z jakims frameworkiem ?

PS 2. Mam kurs od eduweb.pl na temat JS - mam zamiar go przerobic oraz kupilem ksiazke Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier

0

Jeżeli nie masz pojęcia o javascript, to najpierw przeczytaj książkę, potem dopiero coś próbuj.

Tego, że Impact jest płatny to nie wiedziałem.

0

Przerabiam wlasnie kurs od eduweb.pl - bede kroczek po kroczku zaczynal pozniej budowac cala strukture - strona + samą gre, zeby to mialo rece i nogi.

0

Impact kosztuje 99$. Jeżeli jeszcze nic nie potrafisz to nie oczekuj napisania w ciągu miesiąca lub dwóch.

Musisz poznać dokładnie obiektowy JS, oprócz tego Ajax, kilka bibliotek (najlepiej jQuery, w której jest bardzo fajna obsługa Ajax'a).

Zobacz też że musisz stworzyć edytor map, z podziałem na warstwy lub inną metodą zapisywania "możliwości" danego pola mapy.

Uważam że dla początkującego to minimum rok. Ale nie zniechęcaj się, ponieważ nic tak nie rozwija człowieka jak pragnienia. W razie czego pisz na forum.

0

Uważam że dla początkującego to minimum rok. Ale nie zniechęcaj się, ponieważ nic tak nie rozwija człowieka jak pragnienia. W razie czego pisz na forum.

Rok na arkanoida? ;) Nie przesadzaj.

Fakt, że w trakcie i po nauce będzie jeszcze jakieś 100 razy jak wpadnie na pomysł ulepszenia tego, wymagające napisania od zera, bo jego wcześniejsze mechanizmy będą totalnie bez sensu i nieoptymalne - ale na pierwszą wersję wystarczy i miesiąc, a jak ma duży zapał i dużo czasu to i 2 tygodnie.

Edytor map do arkanoida - też się trochę mija z celem. Tam są tylko klocki odpowiednie, ew można do każdego typu bądź konkretnego klocka dopisywać częstotliwość wypadania bonusów (o ile chcemy je robić) - na tym kończy się typowy arkanoid - a nic ponad to autor wątku raczej na początek robić nie chce. Można nawet zhardkodować levele:

var levels = [];
levels[0]=[
1,1,1,1,2,2,2,1,1,1,1
1,1,2,2,2,2,2,2,2,1,1
2,2,2,2,2,2,2,2,2,2,2
];

I już masz pierwszy level, klocki ułożone 3x11, większość to powiedzmy czerwone (2), a reszta niebieskie (1), trudniejsze do rozwalenia, i z nich mogą wypadać bonusy z hardkodowaną szansą 10%.

0

Masz rację arkanoid to nie xD ale chodziło mi o silnik taki jak Impact.

0

Dzieki za wsparcie :) Mam juz przygotowane tlo z obramowka i napisami, wiec zawsze na rozpoczecie cos juz mam :)

0

Mam juz gotową plansze, teraz bede sie bral za rysowanie podstawki i pilki, ktora bedzie latała, nastepnie trzeba bedzie dorzucic sterowanie.

0
Kepad90 napisał(a):

Ponoc Box2D rowniez jest calkiem przystepna.

Fizyka arkanoida jest tak prosta, że nie jest Ci potrzebny Box2D. Troszkę operacji na wektorach, kolizje nawet prostokąt-prostokąt wystarczą (zależy jak dokładnie chcesz wykrywać kolizję piłki z paletką/bloczkami). Tu masz opis detekcji kolizji: http://www.gamedev.net/page/resources/_/technical/game-programming/2d-rotated-rectangle-collision-r2604 - jeśli paletka i bloczki nie są ustawione pod kątem, to możesz jeszcze łatwiej zaimplementować detekcję kolizji ;)

Jakiś czas temu dla zabawy zrobiłem takiego smash arkanoida: http://www.jason.gd/str/pokaz/Jasonoid - tutaj piłka jest właśnie "reprezentowana" kwadratem.

0

Jeśli potraktujemy piłkę jako koło też będzie prosto. Zazwyczaj będzie się odbijać jak prostokąt. Tylko w niektórych przypadkach - gdy piłka znajdzie się blisko rogu klocka lub paletki - wtedy odbicie wykona się pod zmienionym kątem (lub nie będzie go wcale), ale to też można prosto wyliczyć. Podobnie prosto można dodać efekt tarcia piłki o paletkę - lekko modyfikujemy kąt odbicia piłki proporcjonalnie do prędkości paletki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1