[flash] zapetlony utwor na preloaderze itd

0

Witam.. nie znalazłem furuma dla FLASHa, wiec mam nadzieje ze mogę to tutaj wrzucić..
Otóż poszukuję metody jak zrobić coś takiego że podczas gdy film się ładuje (mam prostego preloadera) odtwarza się w kółko prosta muzyczka, a gdy preload zostanie zakończony, muzyczka gra, aż do konca zapętlonego sampla, później natychmiast po zakonczeniu sampla, odtwarzany jest raz kolejny kawałek.. [po zakonczeniu preloadu wyświetla sie przycisk PLAY itd]..

mam nadzieję że to nie za trudne, i ze ktoś umie tu flasha i dla niego to bułka z masłem ;]

pozdrawiam,
~dzek69

[ps. teoretycznie nie śpieszy mi się z tym, ale pasowało by tak przed 10 czerwca 2008 żebym to wiedział :P, na razie mam mature na karku xD]

0

Mozesz wrzucic muzyczke do movieClipa, ustawic na jedno odtwarzanie. MovieClip bedzie zapetlony z zasady, wiec wystarczy dorzucic jakas flage i akcje na koncu movieClipa, ktora zatrzyma go przy ustawionej fladze. I flage ustawiac po zakonczeniu preloadu.

0

k, dzieki, mądre i proste :) w sumie z movieclipami via Action Script mialem male problemy, ale we flashu to ja nie siedze .. musze jeszcze poduczyc sie tego, bo te movieclipy robia sobie co chca :P

dzieki wielkie jeszcze raz

0

WRÓĆ! czas obalić twierdzenie bravo ..
jak mam ustawić znowu tą melodię w movie clipie?? jako stream? skoro mowisz zeby w ostatniej ramce sprawdzać flagi itd.. ale jak dam jako stream to mi się "nie zgra" MC z melodią, bo jedna ramka powiedzmy trwa 5ms (20fps), a melodia 1003ms, i loop będzie z przerwą :/ chyba ze ja jednak nie zrozumiałem o co Ci chodzi..

0

Myslalem o wrzuceniu melodii do klipa, w sensie - na scene. Wtedy masz warstwe z melodia i rozciagasz klipa na cala dlugosc melodii. Stream odpada, bo masz mniejsza kontrole nad odgrywaniem i ladowaniem melodii. O ile pamietam to pierwsze jest mozliwe.

0

wtedy ta melodia i tak daje się jako "event".. a nie rozciagne klipa na dlugosc melodi, bo jak klip ma niepodzielna liczbe ms przez liczbe ms, co ile zmienia sie klatka (juz nie mowiac jezeli ta liczba jest ułamkiem!) to to nie ma sensu..
przy 20fps (ramka co 5ms) jest sens wrzucic melodię powiedzmy 1000ms, ale juz 1001ms nie bo będzie przerwa w melodii, a sampel musi miec idealnego loopa

0

Hmm... sluszna uwaga. Ale zauwaz, ze i tak masz ten problem, ze mozesz nie trafic w koniec melodii, bo flash probkuje akcje tak czesto jak ustawiona jest ramka. Wiec jezeli masz ramke co 5ms to nie masz szans niczym wylaczyc dzwieku w 6ms, bo akcja watku tez dziala z dokladnoscia do 5ms. To co mozesz zrobic to w przypadku ustawienia flagi sprawdzac ja nieco wczesniej (np. 5 klatek) i sciszac muzyke pod koniec, zeby nie bylo slychac uciecia. Ew. wybrac sampla, ktory pod koniec sie scisza a na poczatku przyglasnia. Wtedy masz w miare plynne przejscie loop'a i mozesz na koncu z czystym sercem uciac muzyke w danym przedziale dokladnosci.

0

hmm, a jest taka mozliwosc zeby jedna scena we flashu miala inna liczbe fps? czy musze "ladowac" do movie clipa drugiego swfa? tylko czy wladowany z zewnatrz znowu nie bedzie za szybko/wolno chodził, skoro jest w innym swfie :/

0

O ile pamietam to ilosc klatek jest ustawiana dla nadrzednego tylko i wylacznie. Jesli zaladujesz klipa z inna iloscia klatek, to odtwarzany bedzie z 'predkoscia' rodzica. Chodzi zapewne o ustawienie jednego 'taktowania' dla calego filmu, stad najlatwiej przyjac taktowanie rodzica.

0

to ja juz kurcze nie wiem :(

0

A moja ostatnia propozycja Ci nie pasuje?

0

eee.. troche sobie tego nie moge wyobrazic.. mozesz to ciut jaśniej opisac?

0
  1. Chodzi o to, zebys pod koniec sampla w momencie, kiedy juz wiesz, ze skonczylo sie ladowac (te 20 klatek wczesniej) zaczal sciszac muzyke - wtedy, jesli sie utnie nawet nie na samym koncu to trudno bedzie to zauwazyc, bo i tak bedzie cicho. Minus tego rozwiazania jest taki, ze jak loader trafi na koniec sampla to muzyka bedzie musiala przejsc jeszcze raz.

  2. Ukladasz sampel tak, zeby na poczatku sie przyglasnial, a na koncu sciszal. Dzieki temu przejscie petli bedzie niewidoczne (bo i tak jest cicho) i bedziesz mogl uciac sampla w miejscu bliskim konca, niekoniecznie dokladnie na koncu, bo i tak nie bedzie tego slychac.

  3. To mi wpadlo przed chwila do glowy. Nie puszczaj sampla do konca tylko w momencie, kiedy loader skonczyl przycisz stopniowo muzyke i wylacz na niskim poziomie glosnosci. To rozwiazanie ma 3 zalety - nie trzeba czekac do konca sampla w momencie kiedy loader zakonczy ladowanie na poczatku sampla. Po drugie jest latwe do wykonania. Po trzecie bedzie wrazenie, ze muzyka skonczyla sie naturalnie, bo przycichlo, a nie zostalo uciete.

0

no ale jak za pomoca tego chcesz zrealizowac to ze podczas preloadowania bedzie odtwarzany sampel 4 sekundowy w kółko, a po preloadowaniu poczeka az sampel skonczy grac i natychmiast odtworzy kolejny sampel (10 sek)??
swf będzie ogromny, ok 15MB, więc ten sampel zapętli sie przy dobrym łączu paredziesiąt razy..

0

Nie rozumiesz mnie. Sampel zapetlasz tak jak zwykle, chocby wrzucajac go na scene tak jak mowilem. Tutaj niestety nie przeskoczysz tego, ze flash probkuje film z czestotliwoscia odpowiadajaca ilosci klatek na sekunde. Mozesz tez zaladowac muzyczka klasa Sound (o ile pamietam). To co podalem to propozycje rozwiazania problemu z ucinaniem sampla w momencie skonczenia ladowania. Puszczenie kolejnego sampla to chyba, zaden problem, co?

0

no najwyraźniej nie rozumiem..
a ja pomyslalem to inaczej.. po preload odbywa sie w jednej ramce scenie wlasciwej.. no wiec klasa sound dac play, i poźniej jest cos takiego, czy utwor skonczyl juz grac, no i jak wciaz jestesmy w pierwszej ramce (preload), to odtworzyc utwor ponownie.. poźniej to przeskoczy do drugiej ramki (oczekiwanie na wciśniecie buttona PLAY), i w tej ramce bedzie sprawdzac czy dzwiek z 1 ramki zostal zakonczony, jak tak to pusc raz sampla2, i poźniej oczekuj .. tylko wlaśnie ten najprostszy chyba sposob ma tą wadę odnośnie tego przeskoku;/ i nie wiem jak to rozwiązać..
to z przyciszaniem/podgłasnianiem:
sampel ma nie miec przerwy i byc glosny, takie wyciszanie to nieciekawe obejście problemu

0

W jaki sposob chcesz sprawdzic, czy utwor skonczyl grac? Dlatego lepiej dac sampla do movie clipa, bo masz pelna kontrole nad tym, gdzie aktualnie jestes. Co do przyciszania i przyglasniania, to dalem jeszcze 2 inne rozwiazania.

0

jest taka funkcja , widzialem w manualu :)
ale jakos zadne mnie nie olśniło :/

0

No to skoro jest to w czym problem? Bo sie zgubilem co chcesz zrobic i czego nie wiesz.

0

z tym wyciszaniem jeszcze nie rozumiem do konca :/
sampel ma brzmieć o tak:
http://varez1.110mb.com/tmp/2.html
nie moze sie wyciszac tak jak ty to mowisz, chyba ze czegos jednak nie rozumiem
</url>

0

No to git. Rozumiem, ze ma jakies 3-4s, tak? Niech idzie caly czas tak jak teraz a tylko na koncu ladowania wyciszasz go PROGRAMOWO (bo chyba tego nie rozumiesz) i przechodzisz z akcja dalej. Jak muzyka w reklamach, czy innych spotach - wycisza sie kiedy wchodzi glos lektora, itp.

0

aha, to zademonstruję Ci dalszą część..
do jej brzmiania jak trzeba po prostu uzylem 3 loopów tego dzwieku i poźniej dzwiek drugi.. calosc jest 'zainscenowana' i podpisana co się 'dzieje'..

http://varez1.110mb.com/tmp/3.html

0

Hmm... no to w takim razie bedziesz musial przezyc ta 1ms opoznienia, bo inaczej nie mam pomyslu. Poza tym jak puscisz to co teraz jest jako jeden sampel (oprocz drugiego dzwieku) to bedzie mialo jakies 8-10s - jesli zwolnisz tempo tak by dlugosc miala dokladnie wielokrotnosc 5ms to mysle, ze tylko audiofil zauwazy roznice.

0

a myślisz że 100 fps na sekundę to będzie za dużo? :P
ok, coś tam popróbuję :)

0

Mysle, ze mozesz przyciac przegladarke. Poza tym caly loader i wszystkie ladowane movieClipy musialyby tyle miec.

0

tez mam takie wrażenie, chociaż kiedyś "na sobie" tylko testowałem animacje 60fps i nie bylo źle :p

0

No tak, ale im wiecej szczegolow, tym wiecej rzeczy na raz flash musi robic. Wedlug mnie 100fps to spora przesada, no ale to juz Twoja decyzja.

0

wiem, wiem, coś mądrego wymysle, 100fpsów nie dam, bo i tak wynikowy swf bedzie odpalany na pewnym kompie (taki prywatny flashek:P), który 100fps nie pociągnie plynnie ;p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1