Skrypty bez funkcji i klas ..?

0

Witam.

Widzę, ze wiele skryptow uzywa funkcji i klas.
Ja piszę skrypty w PHP bez uzywania funkcji i klas, i takie jest moje pytanie: Czy to jest poprawne pisać bez nich? Czy można tak pisać?
Dodam, że piszę grę MMORPG via WWW i jak na razie nie mam problemów w pisaniu, a nie uzywam klas i funkcji.

Pozdrawiam

0

Każdy pisze jak lubi, ja wole obiektowość. Chociaż nieużywanie funkcji uznaje za bezsens, bo jak później okaże się, że coś nie działa jak powinno a ty tej funkcji użyłeś 50 razy, top zmiana jej to nic przyjemnego.

0

Tak jak pisze |PtaH| - napisanie ciurkiem tak jak piszesz jest nawet szybsze niz opakowywanie tego w klasy i funkcje, bo nie trzeba myslec nad tym jak to sensownie sparametryzowac, pozamykac w obiekty itp.

Ale pielegnowanie i wprowadzanie nawet malych poprawek do takiego kodu jest masakra. Po 3 duzych zmianach sam przepiszesz wszystko od nowa. W zwiazku z tym mocno bym sie zastanowil, czy nie zrobic tego juz teraz, poki nie masz wszystkiego.

Pomijam fakt klasycznych 'wrednosci' przy takim pisaniu czyli problem copy-paste (kod skopiowany w inne miejsce teoretycznie wyglada ok, praktycznie wszystko sie wali i nie wiadomo gdzie).

Taki kod pisany jest tylko i wylacznie jesli ma byc kodem jednorazowym. Nikt przy zdrowych zmyslach nie podejmie sie jego pielegnacji, a Tobie wyjdzie ona bokiem bardzo szybko. Po drugie jest wybaczalny tylko przy malych projektach, gdzie nie ma sensu na 100-200 linijek kodu tworzyc 30 klas, bo jest to czasowo nieoplacalne. Przy wiekszych projektach zaczyna sie spagetti code - czyli po 5000-10000 liniach kodu zupelnie nie wiadomo co i gdzie, nawet jak sa komentarze.

0

Widzisz, ja pracuję na takim kodzie. Parę tysięcy plików, brak jakiejkolwiek inżynierii oprogramowania, kod HTML przemieszany z PHP, brak normalizacji struktury bazy danych, zero komentarzy, nawet z wcięciami w kodzie jest źle... Totalna masakra.

Gdyby nie fakt, że nie chce mi się i mi za to nie płacą to napisałbym od nowa, układając sensownie, porządkując w klasy, funkcje i tak dalej. Zresztą trochę robię to niejako oddolnie pisząc własne klasy, których potem mogę wielokrotnie używać znacznie łatwiej.

Po prostu - jak johnny wspomniał wyżej - to jest kod praktycznie nieużywalny ponownie i nierozwijalny. Dodanie jednego nowego "ficzeru" wymaga poważnych zmian w kilku plikach. A gdybym teraz chciał aby przejść ze strony opartej o tabele do struktury opisywanej przez CSS... nie wyobrażam sobie tego, ogromne przedsięwzięcie to by było. Zmiana absolutnie wszystkiego.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1