Hej
Wpadłem na taki pomysł. żeby zrobić polskiego mario
Nazywał by się "Tadzio kanalarz" i chodziło by się Tadziem z miodowych lat.
Ja mogę zapewnić muzykę, tu są niektóre moje albumy
przydałby się programista i grafik. jak Myślice to może wypalić?
Myślę że może wypalić, tak jak wypala się ognisko :)
Co miałoby być przyczyną sukcesu takowej gry? Prawa autorskie i zgodę na wykorzystanie marki serialu masz? Programiści i graficy nie pracują za darmo. Masz przyszykowane przynajmniej 4k pln miesięcznie na ich wynagrodzenie. Czy istnieje jakiekolwiek zapotrzebowanie na nowe gry na konsolę pegasus?
A pegasus nie jest 8-bitowy?
Jaja będą takie, i kto obczai opcody?
Będzie ktoś musiał szynę od pamięci ogarnąć, żeby szło odpalić grę, na prawdziwej maszynie.
Wszystko będzie zupełnie inne, z powodu ograniczeń sprzętowych.
@biały Jeleń - istnieje mnóstwo gier wyglądających jak z epoki NES/SNES, a mimo to tworzone są w środowiskach nawet 64-bitowych, z wykorzystaniem Unity itd. Więc ogarnij się.
@NESss - pomysł jak pomysł, ale trzeba znaleźć minimum te dwie osoby. Pixelart w rodzaju tego z platformy NES nie jest trudny do ogarnięcia, więc grafika to pikuś - zwykły Paint to aż nadto. Do stworzenia retro-muzyki można skorzystać z programu Famitracker.
PS: Sugerowana nazwa odpycha - zbyt "jajcarska" i nie brzmi dobrze.
nie chodzi mi oto żeby gra odpala na endżinie nesa. to może byc c++ w niskiej rozdzielczoścci obrazu i z 8-bit muzyką
Miałem nadzieję że ktoś zaprogramuję taką grę dla nieprzyjemności tworzenia. tak jak się robi projekty open sorceowe albo jak komponuje się muzykę dla zabawy.. ale rzeczywiście z tymi prawami autorskimi to może być problem.
EDIT: do grafiki można użyć czegoś z tego arsenału:
https://www.slant.co/topics/1547/~pixel-art-sprite-editors
ale rzeczywiście z tymi prawami autorskimi to może być problem.
Nikt nie każe Ci robić idealnej kopii oryginalnego Super Mario Bros., a nawet jeśli być taką zrobił i udostępnił za darmo (jako freeware lub open source) to nikt z tego powodu nie będzie ciągał Cię po sądach. Masz nieograniczoną ilość sposobów na wykonanie prostej platformówki, więc da się zrobić coś w klimatach Mario, a jednak zupełnie odmiennego.
axelbest:
Co miałoby być przyczyną sukcesu takowej gry? [...] Masz przyszykowane przynajmniej 4k pln miesięcznie na ich wynagrodzenie.
Jezu, wyluzujcie. Nikt nikogo do niczego nie zmusza, więc jak ktoś nie chce to nie musi. W tej kategorii forum co jakiś czas pojawiają się propozycje zrobienia czegoś z otwartym kodem i od razu zaczyna się litania jęczenia o pieniądze. Czasem mam wrażenie, że mało kto tutaj programuje również dla zabawy.
Czy istnieje jakiekolwiek zapotrzebowanie na nowe gry na konsolę pegasus?
Nikt już takowych nie robi, więc kto wie :D
furious programming napisał(a):
Czepiasz się, ja serio myślałem, że na pegasusa chce zrobić.
Mnie łatwo idzie oszukać, nie jestem taki sprytny, żeby się skapnąć, że ktoś mówił o zwykłej grze 8-bitowej.
Jeszcze jak ktoś w tytule pegasus ciśnie.
Chyba tylko ja zakapowałem, że chodzi o grę w stylu retro, a nie na retro-konsolę.
Choć i to nie było by niemożliwe - w C i z pomocą kilku małych narzędzi da się zrobić prawdziwą grę na platformę NES, wrzucić ją na kartridż lub uruchomić w emulatorze. Kiedyś z ciekawości szukałem takich informacji w sieci i znalazłem tę stronkę. Jest tam ta przykładowa gra do pobrania, razem ze źródłami. Jest to raczej bardzo trudne, ale nie awykonalne.
Nie musi być polski mario
Ta gra ma piękną grafię
może zrobimy coś podobnego .. też platformówkę ale o czym innym.. jeszcze nie mam pomysłu
a jeśli chodzi o muzykę to mogę zrobić ją w ogg.. będzie jak z famitrackera a jednocześnie pójdzie na endżinie C++
a co powiecie na cos takiego
w tej grze trzeba tak poustawiać różnie klocki żeby te małe zwierzątka poszły do maszyny która je zmiażdży
a w mojej wersji byłby kupidyn i w tej grze torowało by się przejście dla 2ch postaci, chłopaka i dziewczyny, poziom wygrywa się kiedy ta para się odnajdzie, dzięki utorowanemu przejściu
Na platformę NES wydano bardzo dużo gier z dobrą grafiką, więc nie problem o wzorce. Zresztą dziś nie ma parktycznie żadnych ograniczeń ze strony mocy obliczeniowej, palet kolorów, rozdzielczości, liczby duszków, rozmiaru tekstur itd., więc jest o wiele łatwiej zrobić coś fajnego.
IMO przede wszystkim powinieneś znaleźć programistę, jeśli o ten konkretnie projekt chodzi. Bo gotowe zestawy darmowych grafik do prostych gier można bez problemu znaleźć w sieci, podobnie sprawa wygląda z efektami dźwiękowymi i muzyką, ale już gotowego kodu do gry raczej nie znajdziesz.
Przy czym raczej każdy z odwiedzających ten serwis użytkowników ma jakieś zajęcie, więc znalezienie chętnego może trochę potrwać.