No więc robię swoją grę tekstową, i mam jeden problem. No więc jest tak że gra pyta o wybór T czy N i wiem jak zapytać i wiem jak zrobić odpowiedź ale nie wiem jak zrobić że gracz wpisuje T i przechodzi sie do następnego kroku a jak wpisuje N to cofa albo wyłącza program. Pomoże ktoś?
Jest tysiąc jeden możliwości zrealizowania tego podproblemu… Która lepsza — zależy od tego, jak wygląda cała reszta Twojego programu…
Jednym z rozwiązań — być może dobrym, być może bardzo złym — jest trzymanie sobie ponumerowanych stanów, w których gracz się może znaleźć. Każdy ze stanów miałby komunikat wyświetlany graczowi i odpowiednią reakcję, w postaci numeru stanu, do którego należy przeskoczyć.
@Althorion: a możesz mi to wytłumaczyć albo dać kod przykładowy bo nie zabardzo rozumiem
Czego konkretnie nie rozumiesz?
W tym rozwiązaniu — znowu, nie twierdzę, że ono jest dobre akurat w Twojej sytuacji — robisz sobie klasę reprezentującą stan, dajesz jej pole z tekstem i listę możliwych wyborów, oraz pole z numerem. Potem tworzysz sobie (najlepiej to wczytywać z jakiegoś zewnętrznego pliku) słownik int, stan
i działasz na tym.
@Althorion: spróbuje
Bez skrawka kodu to wrozenie z fusow, bo nikt nie wie jaka masz strukture tej gry.
P.S powrozylem:
def wybor(x):
if x in range(5):
return x
return None
a = input("Co chcesz zrobic: ")
if cos_do_zrobienia := wybor(int(a)) is not None:
if cos_do_zrobienia == 1:
zrob cos itp