Witam,
mam prosty system crm napisany w php. Jakich rozwiązań należałoby użyć aby zintegrować go systemem dzwoniącym - sip?
Chodzi o jedną funkcję. Na stronie głównej mam pole do wpisania numeru telefonu i chcę mieć możliwość połączenia z wybranym numerem telefonu
<a href="sip:numertel">Dzwon</a>
Raczej miałem na myśli integrację z jakimś dostawcą/ API a nie otwieranie aplikacji na kompie
michalos25 napisał(a):
Raczej miałem na myśli integrację z jakimś dostawcą/ API a nie otwieranie aplikacji na kompie
I dotarłeś do sedna : pytanie do konkretnego dostawcy.
Mam klienta z obszernym wdrożeniem telefonicznym, dostawca jest chętny do pomocy. Akurat przyłączenia do sieci telekomunikacyjnych nie można sobie zrobić samemu (tradycyjny łącze czy VOIP), i jest jakaś specjalizowana firma
Z Twojej wypowiedzi nie wiadomo do końca kto, gdzie wpisuje numer. Kto ma do kogo dzwonić.
Zakładam klient wpisuje prośbę o kontakt.
Ogólnie to dostawca systemu SIP pewnie ma jakiś endpoint na który wysyłasz dane, tam trafia to na jakąś kolejkę i w ramach dostępnych konsultantów następuje połączenie.
Czy może chodzi Ci o polecenie konkretnej firmy/rozwiązania?
Bardziej chodzi o to że wpisuję sobie w polu numer do klienta i łączę się z klientem.
Szukałem trochę jeśli chodzi o dostawców, znalazłem VoipStudio, nie wykupowałem jeszcze ich usług ale z tego co widzę mają jakieś API jednak jak dokładniej czytam ich dokumentację znalazłem informację o tym że musi to być połączone z aplikacją. Zastanawiam się tutaj czy nie będzie potrzeby instalacji aplikacji na komputerze aby wykonać takie połączenie.
michalos25 napisał(a):
Bardziej chodzi o to że wpisuję sobie w polu numer do klienta i łączę się z klientem.
Niektórzy z nas programistów niekiedy zbytnio popadają w abstrakcję i odrywają się od sprzętu.
Wprowadzasz w polu ... i co ... rozmowa przez mikrofon i głosnik komputera ???
Przez biurkowy aparat telefoniczny na kabelku (cyfrowy) *)
Przez smartfon gościa, który siedzi przez komputerem ?
*)
prawdę mówiąc były wewnętzrene centrale telefoniczne analogowe (tzn współpracujące z analogowymi telefonami), które potrafiły z mocy softwaru zaaranżowac rozmowę i przekazać ją na aparat. Nie sądzę, aby dziś takie coś dało sie kupić, bo mało sensowne
Bardziej chodzi o to że wpisuję sobie w polu numer do klienta i łączę się z klientem.
To nawet Skypem zrealizujesz. Jak było pokazne tutaj po wpisaniu numeru tworzysz typ pola w HTML. Klikasz i przy powiązaniu ze Skypem dzwonisz sobie z komputera.
Tutaj bardziej chodzi o coś takiego jak funkcja call center. Wpisuję numer i łączę się z klientem - to co normalnie zrobiłbym telefonem, rozmawiam przez mikrofon komputera
michalos25 napisał(a):
Tutaj bardziej chodzi o coś takiego jak funkcja call center. Wpisuję numer i łączę się z klientem - to co normalnie zrobiłbym telefonem, rozmawiam przez mikrofon komputera
michalos25 napisał(a):
Raczej miałem na myśli integrację z jakimś dostawcą/ API a nie otwieranie aplikacji na kompie
Dopóki przegląrka internetowa nie ma wbudowanego VOIP - JAKAŚ forma dodatkowego oprogramowania musi być obecna.
szok napisał(a):
<a href="sip:numertel">Dzwon</a>
Wszystkie znane mi przypadki rozszerzania o dodatkowe protokoły w URL polegają na tym, że lokalny program, obecny na komputerze, rejestruje w Windows "hej, to ja jestem realziatorem protokołu 'sip:'"" i przeglądarki sie do tego dostosowują
Jak ktoś pamięta GaduGadu, to na stronkach był link gg:12345
co skutkowało otwarciem lokalnego klienta GG i dialogu z podanym numerem
W szczególności protokól ten nie jest w stanie być opakowany w http i lecieć siecią "niech informatycy na serwerze www coś zaimplementują"