Integracja systemu dzwoniącego z CRM

0

Witam,
mam prosty system crm napisany w php. Jakich rozwiązań należałoby użyć aby zintegrować go systemem dzwoniącym - sip?
Chodzi o jedną funkcję. Na stronie głównej mam pole do wpisania numeru telefonu i chcę mieć możliwość połączenia z wybranym numerem telefonu

2
<a href="sip:numertel">Dzwon</a>
0

Raczej miałem na myśli integrację z jakimś dostawcą/ API a nie otwieranie aplikacji na kompie

0
michalos25 napisał(a):

Raczej miałem na myśli integrację z jakimś dostawcą/ API a nie otwieranie aplikacji na kompie

I dotarłeś do sedna : pytanie do konkretnego dostawcy.
Mam klienta z obszernym wdrożeniem telefonicznym, dostawca jest chętny do pomocy. Akurat przyłączenia do sieci telekomunikacyjnych nie można sobie zrobić samemu (tradycyjny łącze czy VOIP), i jest jakaś specjalizowana firma

1

Z Twojej wypowiedzi nie wiadomo do końca kto, gdzie wpisuje numer. Kto ma do kogo dzwonić.

Zakładam klient wpisuje prośbę o kontakt.
Ogólnie to dostawca systemu SIP pewnie ma jakiś endpoint na który wysyłasz dane, tam trafia to na jakąś kolejkę i w ramach dostępnych konsultantów następuje połączenie.
Czy może chodzi Ci o polecenie konkretnej firmy/rozwiązania?

0

Bardziej chodzi o to że wpisuję sobie w polu numer do klienta i łączę się z klientem.
Szukałem trochę jeśli chodzi o dostawców, znalazłem VoipStudio, nie wykupowałem jeszcze ich usług ale z tego co widzę mają jakieś API jednak jak dokładniej czytam ich dokumentację znalazłem informację o tym że musi to być połączone z aplikacją. Zastanawiam się tutaj czy nie będzie potrzeby instalacji aplikacji na komputerze aby wykonać takie połączenie.

2
michalos25 napisał(a):

Bardziej chodzi o to że wpisuję sobie w polu numer do klienta i łączę się z klientem.

Niektórzy z nas programistów niekiedy zbytnio popadają w abstrakcję i odrywają się od sprzętu.

Wprowadzasz w polu ... i co ... rozmowa przez mikrofon i głosnik komputera ???
Przez biurkowy aparat telefoniczny na kabelku (cyfrowy) *)
Przez smartfon gościa, który siedzi przez komputerem ?

*) prawdę mówiąc były wewnętzrene centrale telefoniczne analogowe (tzn współpracujące z analogowymi telefonami), które potrafiły z mocy softwaru zaaranżowac rozmowę i przekazać ją na aparat. Nie sądzę, aby dziś takie coś dało sie kupić, bo mało sensowne

0

Bardziej chodzi o to że wpisuję sobie w polu numer do klienta i łączę się z klientem.

To nawet Skypem zrealizujesz. Jak było pokazne tutaj po wpisaniu numeru tworzysz typ pola w HTML. Klikasz i przy powiązaniu ze Skypem dzwonisz sobie z komputera.

0

Tutaj bardziej chodzi o coś takiego jak funkcja call center. Wpisuję numer i łączę się z klientem - to co normalnie zrobiłbym telefonem, rozmawiam przez mikrofon komputera

2
michalos25 napisał(a):

Tutaj bardziej chodzi o coś takiego jak funkcja call center. Wpisuję numer i łączę się z klientem - to co normalnie zrobiłbym telefonem, rozmawiam przez mikrofon komputera

michalos25 napisał(a):

Raczej miałem na myśli integrację z jakimś dostawcą/ API a nie otwieranie aplikacji na kompie

Dopóki przegląrka internetowa nie ma wbudowanego VOIP - JAKAŚ forma dodatkowego oprogramowania musi być obecna.

szok napisał(a):
<a href="sip:numertel">Dzwon</a>

Wszystkie znane mi przypadki rozszerzania o dodatkowe protokoły w URL polegają na tym, że lokalny program, obecny na komputerze, rejestruje w Windows "hej, to ja jestem realziatorem protokołu 'sip:'"" i przeglądarki sie do tego dostosowują

Jak ktoś pamięta GaduGadu, to na stronkach był link gg:12345 co skutkowało otwarciem lokalnego klienta GG i dialogu z podanym numerem

W szczególności protokól ten nie jest w stanie być opakowany w http i lecieć siecią "niech informatycy na serwerze www coś zaimplementują"

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1