Pushowanie danych na front

0

Witam,

Zastanawia mnie pewna kwestia, konkretnie, jak w grach typu powiedzmy gwint, są wysyłane graczowi informacje o rozgrywce? Z góry zaznaczę, że frontendowo mało ogarniam, ale wydaje mi się, że chyba w takich grach nie ma jakichś pętli w interwale które strzelają na jakiś endpoint po stronie frontu, żeby pobrać informacje o zmianach? Czy się mylę i właśnie tak jest?

Konkretnie moim problemem jest to, że powiedzmy jakiś system płatności wysyła na mojego webhooka event informujący o tym, że płatność przeszła i chciałbym, żeby front nie polegał na tym, co system płatności powiedział, tylko żeby polegał na tym co powie mój serwer, nie chciałbym, żeby front strzelał ciągle na jakiś endpoint w celu sprawdzenia czy ma jakieś eventy do odebrania, tylko żeby serwer strzelał na apke frontową. Jest na to jakieś możliwe rozwiązanie?

3

WebSockety na przykład
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/WebSocket
też jest do tego biblioteka Socket.io https://socket.io/

ogólnie to polega na tym, że przeglądarka nawiązuje połączenie z serwerem i później jest w stanie odbierać dane wtedy, kiedy serwer je wyśle. Czyli owszem, nie musi ciągle odpytywać.

0

Dzięki, to kompletnie odpowiada na moje pytanie ;)

0

Jesli nie potrzebujesz komukacji client <-> server a tylko client <- server to sa jeszcze SSE np https://github.com/dunglas/mercure

1
  • Websockety
  • Okresowe requesty odświeżające
  • Request polling (również znane jako long poll, comet)

Pierwsze jest zdecydowanie najlepsze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1