Skrypter Lua – Multi Theft Auto: San Andreas

0

Witam serdecznie, czy ktoś z forum miałby ochotę poświęcić trochę czasu na projekt w MTA? Bo powiem szczerze że ciężko jest kogokolwiek znaleźć kto tym językiem się posługuje. Miłe również kontakty z kimś kto takowy język potrafi.
Z góry dziękuję i zapraszam do kontaktu na forum albo na Discordzie/GG

Discord : M0mdeck#3574
GG : 34797773

0

Masz pomysł, co chcesz zrobić?

0

Jak najbardziej, serwer ma być pod gamemode(m) Battle Royale napisanym od początku, plan jak ma to wyglądać już mam, więcej info na discordzie/gg/pm

0

Myślałem, że to jedna funkcjonalność będzie.

Nic lue słabo znam, ale nie jest to jakieś trudne chyba, z dokumentacji wybrać mechanizmy i z nich zbudować coś.

Pomijając początek, który ma dużo wątpliwości jakby to działało, kiedy start, czy może admin ma rozpocząć grę, albo jakieś vote itp.
Lobby i co z graczami, którzy by nie grali ewentualnie im flagi dać true, false gdzie false są ci co dołączyli do serwera i ci co odpali z gry, po rozpoczęciu gry ci co byli obecni to dostają true i się respią, tak żeby inni mogli obserwować i nie przerywać gry.

To, randomowo na mapie na wyższym poziomie niż najwyższy budynek na mapie + tak żeby się nie zabił, respawnowało graczy + dając im tylko na start spadochron.
Battle Royal z tego co wiem to się kurczy, czyli obszar poza mapą rysujemy obiekt zielony, dajemy transparent koło 25% lub mniej, gdyż 50% to jest full widzialny, dla obiektów, a obiekt gasu powinien umożliwiać widoczność reszty mapy.
Sprawdzamy na bieżąco dla każdego gracza czy się nie znajduje poza obszarem jak tak to dekrementujemy hp.
Co jakiś czas zmniejszamy obszar, z czego możemy kwadratami odmierzać lub okręgami.
W dodatku względem obszaru wylosowanego na początku, co będzie sprawiało, że będą różne zakończenia gry, za każdym razem.
W dodatku wypadło by na radarze też to uwzględnić, żeby gracz wiedział gdzie udać się żeby móc przeżyć.

W dodatku dałbym lekkie zabezpieczenie, że w ostatnim obszarze pomniejszania hp schodzi, a we wcześniejszych jest permamenty dead.
Tak żeby jak ktoś wypadł za mapę, to umarł, a tak to żeby hp schodziło lub jakby ktoś dwa pomniejszenia w tyle był, a z pierwszego mógł się jeszcze wydostać, a jak się nie wydostał to musiał mieć jakieś haxy.

Jest jeszcze problem respawnowania ekwipunku jak to bywa w tego typu grach.

Można statycznie zawsze w tych samych miejsach, albo randomowo, na daną powierzchnię respawnować 1 zestaw przedmiotów losowych i w losowe miejsca na daną powierzchnię, tak żeby równomiernie było rozłożone, lub bardziej gęsto.

Chodź randomowe będzie trzeba zweryfikować możliwą kolizją na jakiej wysokości i miejscu będzie można położyć przedmiot żeby nie wylądował pomiędzy budynkami lub powierzchnią.
Chyba, że są jakieś mechanizmy, ale to wystarczy tylko raz na początku obliczyć i potem do następnego meczu stan utrzymywać.

Samo wykrywanie czy gracz jest na danym obszarze niedozwolonym będzie można prosto obliczyć, czy jest pomiędzy dozwolonym obszarem, lub czy nie ma kolizji z danym obiektem.

To takie minimum co trzeba zrobić na moje oko.

0

Jak chce ci się czekać, to za tydzień to co napisałem zrobię.
A jak nic do tego czasu nie będzie, to pewnie nie zrobię, ale najpierw środowisko muszę przygotować, bo w gta kilka lat nie grałem.

Zawsze chciałem sobie napisać jakiegoś moda do gry, ale nie miałem okazji i pomysłu.

Ten pomysł o tyle jest fajny, że mogę go zrobić polimorficznym i będzie działał z cs go, gta i z każdą grą, która lua będzie wykorzystywać.
Wystarczy tylko zbindować odpowiednio metody odpowiedzialne za potrzebne elementy gry.

Czyli jakieś 5% roboty to bindy będą do dowolnej gry, a mechanizm zostanie taki sam.

0

Jeżeli decydujesz się zrobić i masz do tego determinację to jak najbardziej jestem w stanie poczekać :)
Jak chcesz się dowiedzieć co planowane jest to zapraszam GG/Discord w ostateczności jeszcze steam
http://steamcommunity.com/id/m0mdeck/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1