Cześć,
Nie za bardzo wiedziałem, gdzie to wrzucić, więc do Off-topic.
Dodałem do mojego "portfolio" dwa stare projekty napisane przeze mnie pod DOSa. Właściwie są tam tylko filmiki, ale dorzucę może kod, jeśli ktoś będzie zainteresowany. To mieszanka C/C++ i asemblera. Napisałęm je prawie trzydzieści lat temu (jak ten czas leci...).

Tu jest "Dziubdziuś Fighter" - https://www.perkun.org/dziubdzius_fighter.html, właściwie to trzy różne maszyny, dwie kroczące i jedna latająca. Dorobiłem do niego wtedy fajne eksplozje, nie wiem czemu teraz nie działają, poszukam (mam kompilator).

Drugi to "AT", ze względów prawnych wolę go tak nazywać. https://www.perkun.org/at.html. W odróżnieniu od tego fightera ma mapowanie tekstur zoptymalizowane w asemblerze dla bardzo wolnych maszyn. Tylko pionowe ściany. Jest tam ciekawy (mój) pomysł, mianowicie w ścianie jest terminal na którym można pisać, i te litery są zniekształcone przez perspektywę.

Kiedyś chciałem pokazać te programy na uniwersytecie, studiowałem wtedy w Niemczech, ale profesor mnie zbeształ i wywalił. Że to nic nowego. Teraz myślę, że nie miał racji. To znaczy owszem, to już było po DOOMie ale i tak całą tą matematykę do mapowania tekstur odgadłem sam, plus różne techniki optymalizacji. Teraz się tego już nie robi, maszyny są tak szybkie... No więc może to i nie było nic nowego, ale wielu rzeczy jak się robi takie gry ludzie wtedy nie wiedzieli. A i teraz nie wiedzą, bo to już czas bibliotek 3D. Nikt nie mapuje tekstur na piechotę.

Pozdrawiam wszystkich i wszystkiego dobrego w Nowym Roku!