Niepotrzebne konta użytkownika

2

Ostatnio zauważyłem trend do posiadania konta użytkownika, żeby w ogóle dało się używać programu. Przykład z życia: W zeszłym roku kupiłem dron DJI Mavic Air. Zainstalowałem apkę na smartfonie. Aby w ogóle z niej skorzystać, musiałem założyć konto na DJI i się zalogować w apce. Zupełnie bez sensu, po co DJI to zrobił? Potem normalnie korzystałem z drona. Do drona dokupiłem gogle FPV, do których musiałem zaktualizować firmware. Sprawa prosta, ale musiałem zalogować się do konta DJI, aby pobrać odpowiednie pliki. Po co, skoro te pliki są darmowe i nie ma obowiązku posiadania drona ani gogli, aby mieć do nich dostęp? Niedawno kupiłem dron Parrot Anafi Thermal. Firma Parrot robi to samo. Również musiałem u nich założyć konto i zalogować się w apce. Potem chciałem pobawić się aplikacją Flir Tools, która jest darmowa, ale uruchomienie aplikacji też wymaga zalogowania się. Założyłem konto wykorzystując 10-minutowy adres e-mail, a i tak był problem z zalogowaniem w programie i odpuściłem.

Dawniej tego nie było i było dobrze. Po co producenci wymuszają posiadanie konta? W niektórych przypadkach jest możliwość zalogowania poprzez Google lub FB, ale ja nie będę mieszać do tego swojego konta na tych portalach.

Ciekawe, co myślą osoby decydujące w takich firmach o tym, że każdy użytkownik ma tysiące kont, do każdego inne hasło (bo oczywiście nie powinno się używać takiego samego hasła w wielu miejscach). Przecież samo użytkowanie aplikacji czy urządzenia może być całkowicie offline, prawda? W wielu przypadkach konto jest zakładane na potrzeby jednorazowej akcji, właśnie na przeciw takim osobom są usługi polegajace na założeniu tymczasowego konta pocztowego.

Co o tym myślicie? Zapraszam do dyskusji.

3

Muszę ci przyznać, że też wiele razy się zastanawiałem po jakiego grzyba jest teraz koniecznosc zakładania wszędzie kont. Pewnie ma to jakieś marketingowe uzasadnienie - że łatwiej się komunikować z klientem z kontem, masz jego maila na którego można spamować itp.

Tylko zapominają, że jak widać - klientów to doprowadzą do szału :/

2

Moim zdaniem to jakbys pytal po co są reklamy w środku filmiku yt skoro cie to jedynie denerwuje i doprowadza do szału

3
  1. Większa szansa ze będziesz jakoś bardziej przywiązany do marki
  2. Marketing - mogą ci spamować nowinkami i ofertami
  3. Mogą śledzić zachowanie użytkownika -> np. wiedzą ze X kupił kolejnego drona Y, więc ludziom o podobnym profilu warto podrzucić ofertę na drony Y :)
1

A to nie jest tak, że jak masz konto, to mają legitimate interest (w świetle GDPR), żeby wysyłać spam reklamowy?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1