Jak tworzone są gry io?

0

Cześć,

Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce? Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane? Może ktoś się orientuje - np taki battle royale na 100 osób ;)

4

.io to tylko domena przecież. Jaki ma wpływ domena .io na rodzaj gry? http://www.quakejs.com/ kończy się na .com. Co by się stało, gdyby kończyło się na .io?

2

Poczytaj na reddit, czy nawet na quora, tam masz odpowiedzi bezposrednio od devow.

Bo na tym polskim forum, zamiast odpowiedzi na temat, dostaniesz jedynie kasliwe uwagi i wymadrzanie sie bez jakiejkolwiek wartosci merytorycznej.

Np agar io, backend swojego czasu mial naklepany w c++, client w czystym js plus troche jquery i komunikacja websocket.

1

Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce? Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane? Może ktoś się orientuje - np taki battle royale na 100 osób ;)

To zależy od gry. W sumie czemu służyć ma to pytanie?

gry przeglądarkowe były tradycyjnie tworzone w JavaScript, Flash, Java.

Teraz Flash i aplety Javy w przeglądarce to raczej przeszłość (chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby jeszcze takie gry można było spotkać w internecie), więc teraz to JavaScript albo język, który się kompiluje do JavaScriptu (ew. do WebAssembly), więc może to być cokolwiek, choćby C++ (niektóre firmy mają własne frameworki do tego. Poza tym C++ jest dobry, bo można skompilować kod na wiele platform, a wiele firm potrzebuje mieć jednocześnie tę samą grę w przeglądarce, iOS, Android itp.). Albo gotowy silnik typu Unity3D, który ma opcję kompilacji do HTML5.

Tak bardziej konkretnie, to np. ogłoszenie szwedzkiej firmy King (tej od Candy Crush Saga):

https://king.com/jobs/c-client-developer-shared-technology-2795

w samym ogłoszeniu piszą, jakich technologii używają.

tu masz też artykuł, o tym jak to robili (sprzed kilku lat): https://blog.crisp.se/2015/05/20/yassalsundman/how-we-developed-candy-crush-soda-saga

Poza tym mają choćby swoją własną infrastrukturę serwerową (przynajmniej mieli kiedyś).

No i każda gra będzie mieć inną historię, wystarczy ruszyć dupę i zrobić research. To jest do zdobycia w kilka minut, czasem w kilka godzin w porywach, jak chcesz głębiej wniknąć mocniej w temat (o firmie King robiłem kiedyś prezentację na studiach, bo były zajęcia o biznesie). Naprawdę, wiedza jest do zdobycia, jak komuś się chce poszukać. Nawet mam notatki z tamtej prezentacji, ale nie wiem, czy ci się przydadzą, bo tam jest wiele rzeczy, nie tylko o programowaniu. Poza tym od tamtego czasu mogło się pozmieniać.

na 100 osób ;)

kwestie multiplayer będą zwykle wymagać jakiegoś backendu (który można zrobić w czymkolwiek).

Tylko dalej jest pytanie - po co ci ta wiedza? Jak nie wiesz, o co kaman, to lepiej nie zaczynać robienia gier od gry na 100 osób, tylko od czegoś prostszego.

3
GameDevFan napisał(a):

Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce?

Programując, tworząc grafikę i testując.

Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane?

Webowe.

LukeJL napisał(a):

gry przeglądarkowe były tradycyjnie tworzone w JavaScript, Flash, Java.

Zdarzały się też w śp. Silverlight.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1