Cześć,
Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce? Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane? Może ktoś się orientuje - np taki battle royale na 100 osób ;)
Cześć,
Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce? Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane? Może ktoś się orientuje - np taki battle royale na 100 osób ;)
.io to tylko domena przecież. Jaki ma wpływ domena .io na rodzaj gry? http://www.quakejs.com/ kończy się na .com. Co by się stało, gdyby kończyło się na .io?
Poczytaj na reddit, czy nawet na quora, tam masz odpowiedzi bezposrednio od devow.
Bo na tym polskim forum, zamiast odpowiedzi na temat, dostaniesz jedynie kasliwe uwagi i wymadrzanie sie bez jakiejkolwiek wartosci merytorycznej.
Np agar io, backend swojego czasu mial naklepany w c++, client w czystym js plus troche jquery i komunikacja websocket.
Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce? Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane? Może ktoś się orientuje - np taki battle royale na 100 osób ;)
To zależy od gry. W sumie czemu służyć ma to pytanie?
gry przeglądarkowe były tradycyjnie tworzone w JavaScript, Flash, Java.
Teraz Flash i aplety Javy w przeglądarce to raczej przeszłość (chociaż nie zdziwiłbym się, gdyby jeszcze takie gry można było spotkać w internecie), więc teraz to JavaScript albo język, który się kompiluje do JavaScriptu (ew. do WebAssembly), więc może to być cokolwiek, choćby C++ (niektóre firmy mają własne frameworki do tego. Poza tym C++ jest dobry, bo można skompilować kod na wiele platform, a wiele firm potrzebuje mieć jednocześnie tę samą grę w przeglądarce, iOS, Android itp.). Albo gotowy silnik typu Unity3D, który ma opcję kompilacji do HTML5.
Tak bardziej konkretnie, to np. ogłoszenie szwedzkiej firmy King (tej od Candy Crush Saga):
https://king.com/jobs/c-client-developer-shared-technology-2795
w samym ogłoszeniu piszą, jakich technologii używają.
tu masz też artykuł, o tym jak to robili (sprzed kilku lat): https://blog.crisp.se/2015/05/20/yassalsundman/how-we-developed-candy-crush-soda-saga
Poza tym mają choćby swoją własną infrastrukturę serwerową (przynajmniej mieli kiedyś).
No i każda gra będzie mieć inną historię, wystarczy ruszyć dupę i zrobić research. To jest do zdobycia w kilka minut, czasem w kilka godzin w porywach, jak chcesz głębiej wniknąć mocniej w temat (o firmie King robiłem kiedyś prezentację na studiach, bo były zajęcia o biznesie). Naprawdę, wiedza jest do zdobycia, jak komuś się chce poszukać. Nawet mam notatki z tamtej prezentacji, ale nie wiem, czy ci się przydadzą, bo tam jest wiele rzeczy, nie tylko o programowaniu. Poza tym od tamtego czasu mogło się pozmieniać.
na 100 osób ;)
kwestie multiplayer będą zwykle wymagać jakiegoś backendu (który można zrobić w czymkolwiek).
Tylko dalej jest pytanie - po co ci ta wiedza? Jak nie wiesz, o co kaman, to lepiej nie zaczynać robienia gier od gry na 100 osób, tylko od czegoś prostszego.
GameDevFan napisał(a):
Pytanko tak z ciekawości, jak są tworzone te wszystkie proste gierki .io w przeglądarce?
Programując, tworząc grafikę i testując.
Tzn jakie języki, technologie itd są tam wykorzystywane?
Webowe.
LukeJL napisał(a):
gry przeglądarkowe były tradycyjnie tworzone w JavaScript, Flash, Java.
Zdarzały się też w śp. Silverlight.