Pomoc przy rozpoczęciu projektu. Aplikacja desktopowa multiplayer - w czym to zrobić?

0

Cześć i witajcie!

Stało się, nareszcie! Osiągnąłem doskonały pomysł pozwalający mi wyjść z pewnego rodzaju DOŁKA w którym siedzę już od dłuższego czasu... Rozplanowałem sobie każde posunięcie, każdą akcję jakiej będzie można spodziewać się podczas rozgrywki a nawet to narysowałem w zeszycie kilkadziesiąt razy aby dokładnie wszystko przewidzieć.

Mam plan, mam super wspaniały pomysł, mam grafikę którą sam sobie narysuję oraz co najważniejsze mam samozaparcie i nadzieję że uda mi się ten projekt rozwinąć na tyle abym mógł pokazać Wam go...

Czego mi brakuje? Umiejętności ku...a w sprawach programowania!

Słuchajcie, przechodząc do rzeczy - chciałbym stworzyć nowy projekt a mianowicie prościutką grę.

Po pierwsze: chcę aby była to gra w postaci aplikacji desktopowej z trybem multiplayer - założenie mojej gry jest takie że gracze będą rywalizować między sobą.
Po drugie: grafika będzie banalna, ponieważ nie będzie prawie wcale żadnych animacji, jedynie proste okienka rysunki loga i tak dalej które sam dokładnie zrobię
Po trzecie i najważniejsze: czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć mi w jakim języku programowania można zorganizować punkt pierwszy? A może ktoś jest zainteresowany podjąć się małej współpracy i wykona kilka pierwszych kroków mojego pomysłu oczywiście odpłatnie?

0

Zmieniłem tytuł dzięki za podpowiedź :)

Tak szperam i szukam i znalazłem jedną ciekawą rzecz która może pomóc w nakierowaniu...

Do rzeczy, gra ma wyglądać jeśli chodzi o mechanikę jak Tibia czy League of Legends albo CS. Mamy serwer do którego logują się gracze, i tam później startujemy jakieś mniejsze gry po 10-15 osób w zależności ile osób będzie online :) Czy w pythonie uda się ogarnąć taki temat?

3

Niestety, ale będę musiał wylać wiadro zimnej wody na Twoją głowę :)

  1. Jeśli chcesz zrobić prostą gierkę, bo chcesz się nauczyć programować, to pomysł popieram. Odpuść sobie jednak multiplayera na początek.
  2. Jeśli chcesz na tej grze zarobić, a tak zrozumiałem "wyjście z dołka", to w takiej postaci nie ma on prawa wypalić. Przede wszystkim nie napiszesz komercyjnej gry bez umiejętności programowania. To jest przykry fakt, ale niestety prawdziwy.
  3. Poza samym napisaniem gry pozostaje marketing, a to bez budżetu ciężko będzie Ci osiągnąć, chyba, że koncepcja gry rozejdzie się wiralowo. Co z dystrybucją? Steam greenlight? A może jednak uderzyć w mobilki?

Ale żeby nie pozostawić suchej krytyki i zamienić ją w konstruktywną to:

  • Pytania o język programowania jakie zadajesz są zbyt ogólne. Trzeba zrobić głębszy research i bardziej skupić się na frameworku/silniku niż na samym języku. Unity? Ja używałem LibGDX + BOX2D w Javie (na Androida), ale jednak Unity wydaje sie być lepszym wyborem w dzisiejszych czasach.
  • Co z warstwą sieciową? To jest mega ważny i mega trudny temat. Podkeślam TRUDNY. Netcode to bardzo obszerne i skomplikowane zagadnienie, w skład którego wchodzą między innymi pojęcia takie jak interpolacja, extrapolacja, lag compensation i tak dalej. Musisz mieć dużą wiedzę, żeby to ogarnąć. Ewentualnie być może są frameworki, które 80% wykonają za Ciebie - tego nie wiem.
  • Skonsultuj swój pomysł z kimś komu ufasz. Często ktoś o chłodnym spojrzeniu będzie mógł wytknąć Ci rzeczy, których ty nie zauważyłeś. Np "ej ale takie coś już jest"
  • Pomysł to jednak nie wszystko, musisz wiedzieć jak się za to zabrać, a pisanie tego posta to nie jest dobry pierwszy krok:)

Co ja bym zrobił na Twoim miejscu?
a) nauczył się tworzyć takie gry począwszy od czegoś prostego. Poziom wiedzy, w którym będziesz umiał stworzyć samemu od zera grywalną i komercyjną grę musi być wysoki i wymaga to dużo czasu.
b) wyliczył budżet jaki możesz i powinieneś na to przeznaczyć i zatrudnić kogoś kto Ci to napisze, albo znaleźć kogoś, kogo przekonasz do swojego pomysłu i zgodzi się pracować za % udziałów. Pamiętaj, że potrzebny Ci będzie także budżet na marketing, bo inaczej zrobisz grę do szuflady. Pomyśl o kickstarterze, inwestorach czy dofinansowaniach - może na tej płaszczyźnie coś ugrasz.

Nie neguję Twojego pomysłu, ale należy do takiego przedsięwzięcia podejść z rozwagą.

0

Kurcze dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź :-)

Do rzeczy, pomysł mój przedstawiłem kilku osobom każdy był zdziwiony bo nikt z czymś takim się wcześniej nie spotkał.
Jednym zdaniem mój pomysł to rozrywka połączona ze zdobywaniem wiedzy a ktoś kto jest mądry będzie mógł na tej wiedzy zarobić odpowiadając na płatne pytania.

Zrobienie prostej gierki już przeszedłem robiąc ja w Pythonie z frameworkiem o nazwie pygame. Bardzo piękne uczucie zrobić coś co działa i to samemu :-) chciałbym pójść krok dalej i zrobić grę multiplayer oparta o coś w stylu League of Legends mam na myśli że ktoś instaluje aplikacje loguje się jest lobby czat rankingi i takie tam [CIACH!] a także ta część rozrywki i rywalizacji czyli granie w tą grę która wymyśliłem.

Wychodzi na to że musiałby to być jakiś serwer i klienci łączyliby się z nim tak jak ma to miejsce na zwyklej grze via www. Ja bardzo chciałbym obejść taki styl bo też już to przerabiałem i BARDZO Bardzo pragnę zrobić aplikacje desktopowa online mam nadzieję że mnie rozumiesz :-)

0

PyGame nie jest zły, pytanie czy nada się do dużych projektów?

Z tym zarabianiem to rozważ kwestie prawne i podatkowe, bo to wcale nie takie proste jak się wydaje. O ile dajesz jakieś coiny wymienialne na np fanty w sklepie to ok, ale wypłacanie złotówek to już trudny problem do obejścia. Ktoś kto dostanie pieniądze, musi je rozliczyć na PIT, jeśli ma być legalnie.

Jaki system monetyzacji przewidujesz?

0

Raczej nie będzie to duży projekt bo grafika będzie banalna i ogólnie cały system prosty, co do płatności i innych podobnych to jęli faktycznie miałbym się za to wziąć musiałbym otworzyć firmę i dalej już się bawić tak na serio. Co do próby obejścia złotówek może ludzie mogliby wymieniać zarobione coiny na np karty prezentowe 50zl czy tam jakieś takie :-)

Oczywiście najbardziej chciałbym mieć możliwość aby użytkownicy mieli możliwość wpłacania i wypłacania normalnych pieniędzy ale nie wiem jak bardzo trudno ogarnąć ta sprawe

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1