Paliwo 95 czy 98?

0

Kolejny temat z cyklu "tych motoryzacyjnych", tym razem dla posiadaczy wózków na benzynę. Czy paliwo premium na polskich stacjach naprawdę jest premium? Jeżeli silnik nie jest skalibrowany na konkretny typ benzyny i ma w oznaczeniu "lać 95 lub 98", to co wybieracie i jak często? Zazwyczaj wlewam 95, ale czasami poszaleję i dam 98. Nie widzę zmiany mocy, ale mam wrażenie że samochód ma większy zasięg. I dźwięki jakieś takie inne ;)

2

W instrukcji mam napisane żeby lać 95, ale zazwyczaj to leję LPG.

Generalnie jak silnik jest ustawiony na 95 oktanów to z tych 98 i tak nie skorzystasz.

1

Ja tankuję ON. Na stacjach Orlen czasem się zdarzy zatankować Vervę ON.

Paliwa premium raczej nie mają dawać kopa, tylko zwiększać żywotność.

0
Spine napisał(a):

Ja tankuję ON. Na stacjach Orlen czasem się zdarzy zatankować Vervę ON.

Paliwa premium raczej nie mają dawać kopa, tylko zwiększać żywotność.

I czyścić silnik

0

Nie widzę zmiany mocy, ale mam wrażenie że samochód ma większy zasięg

Wrażenie, tia. Nawet jeśli przejedziesz kilkanaście kilometrów więcej to wlewanie paliwa, na który silnik nie jest skalibrowany prowadzi do spalania stukowego, którego za wszelką cenę chcesz uniknąć w swoim silniku. Lej paliwo, które masz w instrukcji.

0

Zawsze przy wlewie do paliwa masz instrukcje czy masz lać 95 czy 98, a super wyjaśnienie na temat 95 i 98 masz w tym filmiku:

0

98 czy diesle premium czasami leje w zimie jak ma byc duzy mroz, a nie jade nigdzie dalej (takie sporadycznel, krotkie uzywanie auta) zakladajac ze bedzie odporniejsze na temperature, ew. jak sie woda skropli to bedzie troche lepsza jakosc niz jak sie skropli przy 95.

Ale zadnej podbudowy naukowej w tym nie ma, wiec niekoniecznie tak to dziala :)

0
Madaoo napisał(a):

Zawsze przy wlewie do paliwa masz instrukcje czy masz lać 95 czy 98, a super wyjaśnienie na temat 95 i 98 masz w tym filmiku:

Czytasz, ale nie rozumiesz. Są samochody, w których w instrukcji jest napisane, że można lać zarówno 95 jak i 98.
Pan z filmika wspomina o istnieniu oktanowości i kaloryczności paliwa, i nic poza tym. Mówi, by do samochodu zestrojonego na 95 nie lać 98. Ale już przemilcza, jak wybór paliwa wpływa na wspomniane wyżej samochody (z czujnikiem rodzaju paliwa).

0

Jeżeli masz w instrukcji 95, a nie upalasz samochodu, to lej. Jeżeli każą lać 98, albo wybierasz się na tor, to wlej 98, czy 100.
Różnica w oktanach nie oznacza kaloryczności paliwa (95 ogólnie jest mocniejsza od 98), tylko w temperaturze zapłonu, co za tym idzie skłonności paliwa do samozapłonu zanim dostanie go z iskry. Różnice w mocy moga wystąpić przez oprogramowanie silnika, które wykrywa spalanie stukowe i ustawia zmienia zachowanie silnika (mniejsze ciśnienie turbo, mniejsze maksymalne paliwa, mniejsze dopuszczalne obroty)

0

Są samochody, w których producent zaleca wlewać "95 lub 98". I co teraz, magia?

1

@pozdzierany_gumolit: Jeżeli jeździsz normalnie, to lej 95. Jeżeli mowa o tych "premium" ON, to 99% idzie z tego samego zbiornika co "nie premium", tylko ktoś wleje wiadro uszlachetniaczy na cysternę paliwa, co niby ma "czyścić silnik", "czyścić wtryski" i temu podobne bzdury. Każdy, kto widział jak wygląda używany wtrysk i jakie są szanse usunięcia tych zanieczyszczeń, dość szybko zrozumie, że to jedynie marketingowy bełkot pozwalający skasować zeta na litrze więcej. Takie suplementy diety, tylko dla samochodów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1