Ja mam propozycję dla założyciela tematu. Znajdź jakaś księgową która za 100-200zł/miesiąc będzie Ci prowadzić księgowość. O wiele lepiej tak będzie, bo chyba w przypadku problemów podczas kontroli nie powiesz, że odliczyłem VAT, bo mi tak napisali na forum? 200zł/miesiąc to nie są duże pieniądze, a wtedy nic się nie musisz przejmować.
Księgowy bierze zwykle ~stówkę za miesiąc (do 10-15 faktur), taka jest średnia w Wawie. 200 zł/ms to ździerca! :) IFIRMA_pl jeszcze niedawno pobierała 50 zł (tyle, że on-line).
Mój księgowy używa określenia "szybka amortyzacja", chyba powinno się użyć innego określenia. Generalnie w kwocie do 3500 zł możesz odliczyć ten zakup w całości w ciągu jednego miesiąca, jak przekroczysz tą sumę, to już nie ma tak łatwo. Wtedy koszt się rozkłada na pewien okres i zwykle nie jest to korzystne (przy stacjonarce możesz kupić komputer w jednym miesiącu, a monitor i akcesoria w kolejnym ;) ). Ja tu szczegółów nie podam bo się zwyczajnie nie znam. Co do księgowych też jest różnie, bo pytałem trzech o to jak wygląda leasing auta i każdy powiedział co innego :).
A z kolei takich mądrych źródeł wiedzy jak np. www.infor.pl nie da się czytać (bełkot prawniczy).
Zgadzam się jednak, że księgowego trzeba mieć bo u nas w kraju trudno jest samemu tą "papierologie" ogarnąć i księgowy bierze na siebie ewentualne niedopatrzenia, pomyłki, itp.