W Simsy uwielbiają grać dziewczyny, typowy chłopak (lub facet) odpali je głównie po to by pobudować kilka domów, reszta gry raczej go nie interesuje.
Jakie simsy chciałbym ujrzeć na rynku? Np. takie, w których:
- można uprawiać marihuanę lub gotować metę i inne narkotyki
- wprowadzić do gry policję, SWAT i Drug Enforcement Administration
- zawody typu diler narkotyków i inne "męskie", byłoby ryzyko, że konkurencja zrobi nam wjazd na chatę więc moglibyśmy wezwać policję lub zadzwonić po kumpli z "pracy", ale inne simy by po SWAT mogły zadzwonić jeśli ich domy byłyby blisko naszego, a simowie nie byliby w tym czasie w pracy
- piwnica dobrze ukryta (czyli kilka drzwi wejściowych w różnych cenach, o różnej wartości "kamuflażu", lub schody pod wanną), łatwiej tam ukryć zioło
- czasami też policja by wpadła do nas przeszukać nam dom, bo dostała cynk od sąsiadów, że chwaliliśmy się po pijaku marihuaną
- praca "hakera" (włamywacza na strony, rozsyłacza malware i śmieci szyfrujących dysk i żądających kasę za odszyfrowanie, zastraszanie w sieci, pobieranie pirackich plików i inne rzeczy)
- praca jako członek gangu lub jako płatny morderca
- czasami złodziej jeden lub grupa próbowaliby nam chatę obrobić (ale gdybyśmy mieli kasę, moglibyśmy nająć na czarnym rynku ochronę z bronią, albo legalnych ochroniarzy)
- praca jako terrorysta w siatce al-kaidy lub ISIS, czyli sim uczyłby się robić bomby (np. w domu) i mógłby nawet wysadzić dom innego sima lub budynek urzędu w mieście. Mógłby też porwać innego sima dla okupu, SWAT mógłby wpaść do chaty, ale jeśli by sim nasz więził sima w nieznanym miejscu, nosiłby szmatę na twarzy i nagrania zamieszczałby w necie, to może simowie ze swatu by tylko obszukiwali losowe domy, niekoniecznie znajdując porwaną osobę w piwnicy. Sim mógłby też wejść do supermarketu z bronią i wystrzelać innych ludzi
- kluby nocne
- zawody zwalczające przestępców
- możliwość stalkowania simów, zastraszania, wyłudzania kasy na wnuczka lub na policjanta i inne wałki (w tym wyłudzenia zasiłków, świadczeń socjalnych, upozorowanie wypadku itd)
- możliwość podpalania domów
Ogólnie chodzi o simsy z przestępczością zorganizowaną i nie, patologie (sim mógłby znęcać się nad żoną, sąsiedzi widzieliby siniaki i dzwonili na policję, chyba, że sim byłby psychopatą i więziłby żonę w piwnicy lub nie wpuszczał sąsiadów) oraz wszelkie rzeczy dla "dorosłych" znane z filmów i seriali.
Twórcy mieliby też okazję wydać DLC z więzieniem, w końcu w wielu przypadkach Sim mógłby trafić do paki więc DLC przydałoby się, sim poznałby życie w więzieniu, planowałby ucieczkę, zastraszał więźniów, może mógłby liczyć na kolegów z mafii, w której pracował, że przekupią strażników lub zorganizują ucieczkę (ale przydałoby się by więzienie mogło być w USA, Meksyku lub jakichś krajach trzeciego świata, tak by były różnice w zabezpieczeniach, korupcji i tak dalej).
Wymieniłem tylko kilka rzeczy z brzegu, bo taką grę można bardzo rozwinąć. Pewnie by napisać taką grę, potrzeba całą masę ludzi i kupę kasy i dlatego nikt nie chce ryzykować napisania takiej gry i wypuszczenia na rynek, bo tytuł kontrowersyjny, a nie wiadomo czy graczom się spodoba (ale pewnie chodzi o sam czas produkcji gry, bo dużo łatwiej napisać strzelankę FPS, która wymaga tylko skryptów ze zdarzeniami jakimiś i prostym AI przeciwników niż napisać bandyckie simsy, w których trzeba brać pod uwagę całą masę rzeczy, czyli skopiować to co mają zwykłe simsy i dorzucić świat przestępczy, jakieś AI (dla złodzieja okradającego dom, bandytów napadających na nas, strzelanin, czy sąsiadów, którzy muszą umieć wyciągać wnioski na podstawie obserwacji), do tego masa animacji, bogatszy świat, zabawy łóżkowe, zawody znacznie bardziej rozbudowane i wiele innych bajerów.
Takiej gry nie będzie, ale przynajmniej można pomarzyć.