Brak obsługi wyjątków jako przejaw nieprofesjonalizmu

0

Mamy duży system informatyczny dostępny z poziomu przeglądarki. Następuje w nim awaria, jest naprawiana, ale obsługa techniczna nie wyświetla "ludzkiego" komunikatu o błędzie, ale pozwala na zwrócenie interpreterowi pierwotnego komunikatu, pełnego danych technicznych. Jak to oceniacie w kategorii "profesjonalizm"?

0

Nisko, bo możliwe, że komunikatów technicznych da się coś wywnioskować, albo uzyskać dostęp do "wrażliwych" danych (typu login i hasło do bazy).

0

Moglibyście coś o tym powiedzieć (załącznik)?

1
Świetny Orzeł napisał(a):

Moglibyście coś o tym powiedzieć (załącznik)?

Nie działa ci coś, Uważaj!

*Wystarczy? *

0

Nie chodzi mi o to, żebyście odwalili robotę szukania błędu (to nie mój system). Proszę o "rzucenie okiem" i określenie, na ile wyświetlanie takiego komunikatu może stanowić zagrożenie ;). Z góry dziękuję.

2

Używasz Oracle, konto powoduje błąd, bo jest zablokowane, kod ORA-28000. Kod ORA-28000 pojawia się (na domyślnych ustawieniach) dopiero od Oracle 10.2, bo poprzednia wersja miała możliwość nielimitowanych prób logowania jako domyślne, a wiele osób używa przecież domyślnych konfigów. Więc można strzelać, że znam wersję i szukać w niej błędów. Błąd Oracle jest w wersji polskiej.

Nie widzę żadnych klas odpowiedzialnych za jakieś ORM - czyżbyś pisał po JDBC bezpośrednio do bazy? To może można będzie próbować SQL Injection.
Używasz Spring Web Flow, Inspektr, CAS - trzeba przejrzeć błędy w tych bibliotekach.

Nie znam się na Javie, więc wiele nie wywnioskuję, ale trochę się da zobaczyć.

I najważniejsze - użytkownik jak zobaczy coś takiego, to ucieknie ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1