ile czasu poświęciłeś na napisanie twojego najlepszego programu?

0

Ile czasu poświęciłeś pisząc najbardziej rozbudowany, a raczej najbardziej czasochłonny program? Oczywiście pytam o wstępną wersję, która spełniała swoją funkcję, a nie jakąś odległą finalną wersję dopieszczoną w każdym detalu. 2 dni? tydzień, 2 tygodnie, miesiąc?

0

Ponad pół roku i nadal pisze.

0

Trochę dziwny temat, bo to zależy od projektu. Wartałoby opisać program + podać czas realizacji.

Ja robię aplikację webową - cms, który powinien być w stanie konkurować z najlepszymi tego typu produktami w mieście (miałem wgląd do kilku produktów większych firm). Ale piszę to wieczorami - czasem 2-3 dni w tygodniu po 2-3 godziny, czasem przez miesiąc nie ruszam - i tak z rok już piszę i wciąż tak naprawdę robię "core" - nie ma tam żadnego modułu do wprowadzania treści. I nie ma front-endu.

0

Mój największy projekt to system do zarządzania dokumentami (DMS) dla jednej z firm. Projekt zajął mi ok 4 miesięcy. Zazwyczaj wpadają mi mniejsze zlecenia.

1

Pisałeś? Panie ja projektuję od kilku lat i nie mogę przejść do fazy kodu pisania :P

3

Moj najlepszy program mam nadzieje ze caly czas jest jeszcze przede mna:)

0

Moj najlepszy do tej pory zajął około 9-10 miesięcy.
Aktualnie to się zmieni bo mój najlepszy jest na fazie wykończenia i pisałem go 6 miesięcy.

Projekty na mniej niż miesiąc są za małe by mnie zainteresować, stąd zazwyczaj biorę długoterminowe projekty. W planach mam stworzenie dużego systemu, który rozwijać będę pewnie z 3 lata, a sam proces projektowania zajmie dobre kilka miesięcy. Ale to dopiero jest w planach :)

1
DoTejPory napisał(a):

Projekty na mniej niż miesiąc są za małe by mnie zainteresować

to może napisz sam grę lepszą od hitów PC. Wiele film pisze jedną grę dwa, albo i 5 lat (a diablo 3 miliard lat pisali) więc jak zrobisz samemu jakąś grę porządną, to może skończysz za 20 lat? taki projekt by się zadowolił (oczywiście piszę to żartując, ale zawsze mnie zastanawia dlaczego jakaś firma pisząca grę zatrudnia powiedzmy 50 ludzi, masę programistów i robią grę aż kilka lat)

0

jak to dlaczego Cię to interesuje? O_o
Przecież gra to wielki projekt, a nie duży. Baa to projekt gigantyczny, który wymaga milionów by w niego zainwestować.

Nie ma bardzo wiem do czego zmierzasz.

0

Fakt, dziwne pytanie; Wszystko zależy od tego co to za projekt, jakie ma spełniać wymagania, wczym jest tworzony, ile ludzi przy nim pracuje etc., więc ciężko napisać coś konkretnego; Sam raczej nie porywam się na ogromne projekty, bo najprawdopodobniej bym ich nie ukończył;

Największy projekt jaki mam za sobą pisałem pół roku ale tylko dlatego, że pisałem go w wolnym czasie i to pro bono publico; Całość można było napisać w dwa miesiące, ale przeznaczając więcej czasu; Pisałem go dla kilku znajomych, którzy uwielbiali komunikatory internetowe i potrzebowali narzędzia do tworzenia i zarządzania opisami; Projekt nieduży - chamsko licząc nieco ponad 10k loc dla samej aplikacji bez instalatora i deinstalatora (własnej implementacji);

Teraz pracuję nad desktopówką do wizualizacji; Prace trwają od połowy stycznia i potrwają mniej więcej do lipca/sierpnia; Projekt jak dla mnie nieduży - znów chamsko licząc ok. 30k - 40k loc dla samej aplikacji + instalator/deinstalator; Na razie kodu nie widać, ale już niebawem rozpocznie się kodzenie; Tym razem poświęcam każdą chwilę by wyrobić się w terminie.

0

Wersję kompilatora SScriptu w takiej formie, w jakiej jest on aktualnie, zacząłem pisać mniej-więcej w czerwcu zeszłego roku, więc te 10 miesięcy już jest (wciąż jednak go rozwijam, więc liczę, że dobiję przynajmniej roku) :>
A pierwsza jakoś-działająca jego wersja wyszła 2013-01-26.
To chyba największy projekt, jaki póki co napisałem/piszę ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1