Witam zastanawiam sie w czym programuje sie gry wyzej wymienione sa to z pewnoscia jedne z lepszych gierek ktore w ogole wyszly ( moje zdanie ). <ort>na pewno </ort>duza role odgrywaja graficy.. ale w czym programuje sie takie gierki. Moze ktos <ort>orietuje </ort>sie na jakiej zasadzie to działa? Jak dopisuje sie zdarzenia do stworzonej wczesniej postaci? na czym to polega zawsze mnie to zastanawialo. Prosze o wypowiedz osob majacych jakakolwiek wiedze na ten temat. Dziekuje i pozdrawiam
Counter Strike -> silnik (od HL2) w C++, duza czesc gry jako takiej rowniez. Dochadza jeszcze skrypty (np. pliki cfg) i czesc logiki gry zawarta np. w mapach.
Reszta -> nie mam pojecia ;)
Co do tego 'na jakiej zasadzie dzialaja gry' -> czlowieku, na ten temat napisano juz tyle stron tekstu ze za cholere tego nikt w jednym poscie nie zmiesci. Oczywiscie da sie na to pytanie odpowiedziec jednym zdaniem, np. "gry dzialaja w taki sposob, ze gracz ma frajde a tworca pelny portfel' ale chyba nie o to ci chodzi ;)
Drugie pytanie jest tez zbyt ogolne, by na nie jakos sensownie odpowiedziec - jak se napiszesz, tak bedziesz mial. Np. jezeli zaprogramujesz gre obiektowo, postac bedzie obiektem, a jej dzialania metodami. Odsylam do http://www.gamedev.net/ - tam powinno ci sie udac znalezc odpowiedzi na dreczace cie pytania.
WoW ma wyprowadzone API dla jezyka LUA. Mozna pisac addony, skrypty itd.