Przykład dziedziczenia klas - co zamodelować?

0

Witam. Dostałem ambitne zadanie wyklepania w Javie kodu, który były przykładem dziedziczenia klas. Niestety, wena mnie opuściła i zastanawiam się, co można zamodelować,żeby było ciekawie, nieco ambitniej no i żeby nie był to przykład "wzięty na siłę z powietrza", jakimi raczą po tutorialach i wykładach z podstaw programowania.

Jeśli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł - byłbym wdzięczny :)

0

Wymysl pierwsza lepsza uzytkowa aplikacje, ktora mocno korzysta z polimorfizmu, a dziedziczenie przyjdzie naturalnie. Na zasadzie - obiekty niby tego samego typu, ale niektore operacje wykonuja inaczej. Przykladem - szachy. Otoczenie takie samo, figury w zasadzie bardzo podobne, tylko 8 rodzajow ruchu, w zaleznosci od figury ;)

0

Interfejs Fabryki -> fabryka abstrakcyjna -> 2 lub trzy fabryki właściwe.

wymiana implementacji serwera w aplikacji, dziedziczenie po abstrakcyjnym serwerze.
Komponenty GUI i dziedziczenie:
Plansza (interfejs)
PlanszaImpl - tu ruch i cały model
|-> szachownica - a tu rysowanie
|-> chińczyk - i tu też rysowanie, ale inne

0

Szczerze powiem, że pomysł głupi nie jest, ale nie do końca mi się podoba. Odczucia czysto subiektywne, nie wiadomo nawet dlaczego tak jest. Jak nie będę miał innego pomysłu, to dobre i szachy, ale wolałbym coś innego :) Mimo to dzięki za podpowiedź.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1