Mała strona do sprawdzenia pogody - prośba o rady

0

witam!
Od jakiegoś czasu za namową kolegi, zacząłem uczyć się frond-endu. Wcześniej dużo w C++ programowałem. Zależy mi na tym aby ktoś dał rady co do kodu źródłowego. Chciałbym jeszcze rozbić kod na mniejsze komponenty bo troszkę jest makaron w template. Pozdrawiam.

Z czego korzystałem Vue 3, Tailwindcss
Strona: https://vue3-weather.netlify.app
Github: https://github.com/KrwawyOrk/Weather-App

6

Mną się nie przejmuj, bo jestem tylko dinozaurem, który nie rozumie całej tej nowoczesności, ale:

Używasz 130 KB JS, żeby wygenerować niecałe 2 KB kodu HTML. Jaka jest tu korzyść dla użytkownika i dla serwera, skoro generując to samo na serwerze miałbyś 70× mniej danych do przesłania?

Używasz 3.2 MB CSS Te pięć kwadratów na krzyż naprawdę wymaga tylu deklaracji?

Bo wiesz, pisząc coś takiego "z palca" zmieściłbyś się ze wszystkim pewnie poniżej 1 KB, ale co ja tam wiem ;)

4

@Freja Draco: ja się nie znam na froncie, ale myślę że mogę częsciowo odpowiedziec na pytania

Używasz 130 KB JS, żeby wygenerować niecałe 2 KB kodu HTML. Jaka jest tu korzyść dla użytkownika i dla serwera, skoro generując to samo na serwerze miałbyś 70× mniej danych do przesłania?

Poniewaz kolega uczy się się technologi która przy takiej strona może wydawać się overkillem. Celem kolegi nie jest stworzenie aplikacji pogodowej dla samej siebie tylko to jest ćwiczenie technologii ktora ma na sam start duże względnie zużycie zasobów. Podobnie jak ktoś np. ściągnie iles megabajtów jarów z jakimś konterem IoC żeby utworzyć jednego singletona który sobie pobierze z tegoż kontenera też będzie robić overkill.

Bo wiesz, pisząc coś takiego "z palca" zmieściłbyś się ze wszystkim pewnie poniżej 1 KB, ale co ja tam wiem ;)

J/w. Celem nie jest napisanie aplikacji pogodowej tylko nauka SPA . To czy to jest sensowne podejście do pisania to już inna kwestia, ale większość softu tak wygląda że masz renderowanie po stronie klienta.
Dla kolegi za to mam ostrzeżenie. Jako że bezpośrednio uderzasz z frontendu do innego serwisu, to ktoś na podstawie requestu (chociażby z konsoli przeglądarki) może podejrzeć jakie masz API key. W tym przypadku to nie jest pewnie aż tak grożne, ale w przypadku gdy już będziesz pisać poważny soft to może lepiej uważać ;)

0
scibi_92 napisał(a):

Poniewaz kolega uczy się się technologi która przy takiej stronie może wydawać się overkillem.

No chyba, że tak. Ale nawet w takim wypadku wiedza, że coś może być 1000 razy mniejsze jest jednak przydatna. Bo później może się to przerodzić w stronę ważącą naście mega.

1

Vue 3 uczę się z tutoriali na YT. Trochę jest tego dużo i ten cały JS wydaje mi się jak spacer po jakieś obcej planecie, ale to pewnie dlatego, że jestem z pokolenia Symfonii C++ p. Grębosza :) Wydaje mi się, że nie wystarczy tylko nauczyć się nowego języka. Trzeba jeszcze umieć coś w nim opowiedzieć.
Mam w planie większy projekt, fikcyjna wypożyczalnia aut sportowych. Chcę wykorzystać Google Firebase (którego trochę liznąłem), a fotki aut zrobię w Forza Horizon 4.

dziękuję za porady, pozdrawiam

0

@Krwawy Ork:
Strony nie oceniam bo na programowaniu sieciowym sie nie znam kompletnie, ale przegladajac Twoj kod w C++ https://github.com/KrwawyOrk/Wanderer-2D mysle sobie ze jeszcze duzo czasu uplynie nim osiagne Twoj poziom (o ile mi sie uda...) w C++ (a jestem dopiero na klasach).
Ile czasu mniej wiecej zajelo Tobie napisanie tego programu ?
Wedlug https://github.com/KrwawyOrk/Wanderer-2D/blob/master/README.md uzywasz biblioteki SDL1 a czemu nie SDL2 ? Dlatego ze kiedy zaczales pisac nie bylo jeszcze SDL2 i potem nie zmigrowales do wyzszej wersji ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1