Moja gra na androida - Too Many Ways

Odpowiedz Nowy wątek
2019-02-03 19:12
8

logo.png
Wielu z was polubiło mój wpis na mikroblogu ( Miałem się tutaj pochwalić g... ) a więc dlatego też postanowiłem stworzyć ten temat.
Jeśli ktoś posiada Facebooka, to byłoby mi miło jak polubi FP - https://www.facebook.com/TMWGame :D

Jeszcze raz opiszę grę, ponieważ pewnie nie każdy czytał wpis. A więc, TMW to gra na telefony. W grze są różne mapy, aktualnie 6.
wp.png

Na mapie jeździsz i rozwalasz wszystko a ludzie/zwierzęta (zależy co na tej mapie jest) próbują cię powstrzymać i rozwalić twoją brykę :D. Za zdobyte z rozwalania monety ulepszasz auto, kupujesz nowe. Dodatkowe każde auto ma swoje statystyki.

carInfos.jpg

Gra posiada generator terenu. Można zdefiniować jego seed oraz wielkość. Z nim był spory problem, ponieważ nie mogłem wykorzystać terenu dostarczanego przez Unity. Wygładza on krawędzie (a gra jest Low Poly) a więc stworzyłem własny teren oparty na meshu, który jest generowany z Perlin noise. Teraz pozostaje tylko wygenerować obiekty na tej mapie. Najpewniej także wykorzystam do tego jakiś szum, ponieważ chcę aby seed definiował całą mapę i żeby gracze mogli się nimi wymieniać.
lG.jpg


edytowany 2x, ostatnio: MasterOf, 2019-02-03 20:12

Pozostało 580 znaków

2019-02-04 07:03
0
Spine napisał(a):

Ilość ludzi na FP niestety można podzielić przez całkiem dużą liczbę.. Do wielu z nich nawet nie dotrą Twoje posty. Chyba, że zapłacisz facebookowi.

Wielu twórców postuje na prywatnych profilach, bo takie informacje mają chociaż jakichś odbiorców :)

Nie zgodzę się z tym. Akurat posty na FP potrafią mieć ogromne zasięgi organiczne. Posty na moim FP mają od 1000-10 000 odbiorców. Gdzie to też polubienia wahają się od 30-150, a kliknięcia posta od 120-900. Facebook podaje wszystkie te dane a więc nie są one "wyssane z palca". A więc skoro post jest w stanie dotrzeć do wielu użytkowników nie obserwujących strony to jest wyosce prawdoppdobne, że oni także zagrają w grę :) Kwestia zrobienia dobrego posta, zachęcającego do rozgrywki.

cerrato napisał(a):

Filmik zacny ;) Aczkolwiek widać, że gra jeszcze w pełni dopracowana nie jest ;)

Pytanko - czy będzie można zmieniać ustawienie/kąt kamery? Bo na tym filmie jak dla mnie była za bardzo z góry, wolałbym ją opuścić i trochę więcej widzieć tyłu autka, a nie głównie dach.

No tak, jeszcze kilku rzeczy nie ma, chociaż gra, którą tworze nie wydaje się być trudna do zrobienia to i tak trzeba się napracować. Tym bardziej jeśli sie chce, żeby to było porządnie zrobione w oparciu o wzorce projektowe.

A jeśli chodzi o kamerę to jeszcze się zastanawiam. Miała być w rzucie prostokatnym.


edytowany 1x, ostatnio: MasterOf, 2019-02-04 07:08

Pozostało 580 znaków

2019-02-04 09:23
1

@MasterOf: najpierw zrób tę grę – marketing zostaw na później. Bo na razie za bardzo nie masz się czym pochwalić. ;)

Ewentualnie, jeśli Ci to nie przeszkadza, co jakiś czas nagrywaj podsumowania z przebiegu prac nad tym projektem i wrzucaj te filmy na swój kanał na YouTube. Do tego krótkie wpisy np. na facebooku, 4p i innych. Jak nie masz czasu to rób grę i resztę zostaw na później.


Pokaż pozostałe 6 komentarzy
Nie pisałem, żeby całkowicie zrezygnował z marketingu – po prostu w obecnej sytuacji nie ma za bardzo możliwości, aby robić dobrze i jedno i drugie. Poza tym facet od tego RPG nastawiał się na zarobek, więc sam sobie dołek pod sobą wykopał. - furious programming 2019-02-04 12:09
Dokładnie tak jak fasadin powiedział. Święte słowa :) - MasterOf 2019-02-04 12:10
@MasterOf: no to się określ w końcu – chcesz robić hajsy czy nie? - furious programming 2019-02-04 12:13
Nie chcę. Mówię o tym "1) motywacja zeby dokonczyc gre 2) presja zeby dokonczyc gre 3) masz juz konkretny target ktory zagra w Twoja gre, a to chyba najbardziej cieszy " - MasterOf 2019-02-04 12:17
W takim razie olej marketing. Raz na jakiś czas daj znać zainteresowanym, że projekt się rozwija i to wystarczy. Skoro nie chcesz na nim zarabiać, to poświęć maksymalną ilość czasu na rozwój projektu. A ten prędzej czy później i tak się rozniesie po świecie, jeśli wart będzie zainteresowania. - furious programming 2019-02-04 12:19

Pozostało 580 znaków

2019-02-04 11:31
1
furious programming napisał(a):

@MasterOf: najpierw zrób tę grę – marketing zostaw na później. Bo na razie za bardzo nie masz się czym pochwalić. ;)

Ewentualnie, jeśli Ci to nie przeszkadza, co jakiś czas nagrywaj podsumowania z przebiegu prac nad tym projektem i wrzucaj te filmy na swój kanał na YouTube. Do tego krótkie wpisy np. na facebooku, 4p i innych. Jak nie masz czasu to rób grę i resztę zostaw na później.

No to oczywiście. Na razie nie skupiam się na marketingu. Czasami coś wrzucę tu i tam dla społeczności. Co zajmuje max. kilka minut. Traktuję to w całości jako hobbystyczny projekt. Nie jestem nastawiony na żaden wielki sukces. Żeby sobie ktoś nie myślał :)

Ale fajnie jeśli ktoś w to zagra i oceni, tylko o to chodzi.

A co do czasu to przeważnie go nie mam więc jakieś filmiki kompletnie odpadają. Zresztą uwazam, że to już zbyt wiele jak na taki jednoosobowy projekt, kto by na to miał czas :D


edytowany 1x, ostatnio: MasterOf, 2019-02-04 11:31

Pozostało 580 znaków

2019-02-04 11:50
3
MasterOf napisał(a):

gra, którą tworze nie wydaje się być trudna do zrobienia to i tak trzeba się napracować. Tym bardziej jeśli sie chce, żeby to było porządnie zrobione w oparciu o wzorce projektowe.

A jeśli chodzi o kamerę to jeszcze się zastanawiam. Miała być w rzucie prostokatnym.

Przestań sobie ujmować:D Włożyłeś w to kawał dobrej roboty, oby tak dalej. :) Ja od siebie mogę dodać, że jedyną rzeczą którą mi się nie podoba to jest właśnie kamera. Mam wrażenie że strasznie nią buja w każdą stronę.

Pokaż pozostałe 4 komentarze
Ale ja nie jestem żadnym autorytetem, mi się po prostu to nie podoba/wolę bardziej z tyłu. Ale nie tak totalnie z tyłu, tylko trochę niżej niż jest obecnie. Ale nie przejmuj się tylko jednym mną, niech się inni wypowiedzą. - cerrato 2019-02-04 12:56
Z tyłu mówisz ;) No a skąd wiesz, że nie jesteś moim autorytetem? :o - MasterOf 2019-02-04 13:05
"skąd wiesz, że nie jesteś moim autorytetem" - wierzę w Ciebie i wiem, że stać Cię na więcej ;) - cerrato 2019-02-04 13:08
Nie bądź dla siebie taki surowy :D - MasterOf 2019-02-04 13:09
Staram się być obiektywny :P - cerrato 2019-02-04 13:11

Pozostało 580 znaków

2019-02-04 11:57
4
MasterOf napisał(a):

Traktuję to w całości jako hobbystyczny projekt. Nie jestem nastawiony na żaden wielki sukces. Żeby sobie ktoś nie myślał :)

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć przyjemne z pożytecznym. Wiem że samo tworzenie gry potrafi być bardzo satysfakcjonujące, ale to nie oznacza, że trzeba odrzucić możliwości zarobienia kilku złotych.

A co do czasu to przeważnie go nie mam więc jakieś filmiki kompletnie odpadają. Zresztą uwazam, że to już zbyt wiele jak na taki jednoosobowy projekt, kto by na to miał czas :D

Wystarczy, że raz na jakiś czas dasz znać, że projekt jest rozwijany – w skrócie opisesz nowości, dorzucisz kilka zrzutów ekranu czy jakiś krótki filmik z gameplay'u. Czasu nie rozciągnie, więc trzeba wybrać i albo robić grę, albo szukać rozgłosu – IMO pierwsze jest zdecydowanie ważniejsze.

Taka wskazówka – jeśli nagrywasz gameplay do pokazania innym, to nagraj coś sensownego. Za przykład weźmy ten ostatni Twój filmik – za dużo czasu poświęciłeś na kręcenie ”bączków” (te raczej nie przydadzą się graczowi). Powinieneś przede wszystkim pokazać efekty rozpędzania się, hamowania, interakcję z otoczeniem (jeżdżenie najpierw po płaskim terenie, następnie po nierównym, a na koniec po stromych i mocno nierównych fragmentach). Ogólnie chodzi o to, aby przedstawić jak największy wachlarz możliwości, z których gracz będzie mógł skorzystać.


Co do samego projektu – nie grywam w tego typu gry (zresztą Androida nienawidzę, tak samo jak smartfonów), jednak pomysł jest niezły, strona wizualna także. Rób swoje, a wyjdzie fajna gierka. ;)


edytowany 3x, ostatnio: furious programming, 2019-02-04 12:14

Pozostało 580 znaków

2019-02-05 17:13
1

Dzięki wszystkim za rady, na pewno wezmę je sobie do serca :D

Jeszcze mam takie pytanie, czy warto wydawać grę do Google Play bez dźwięków (jako np. beta)?
I czy jeśli gra jest w fazie beta to gracze mogą wystawiać jej opinie? I przechodzą one już do oficjalnego wydania?


Pozostało 580 znaków

2019-02-05 17:16
0

Ja bym nie dawał oficjalnie nigdzie rzeczy niedokończonych. Pomijając kwestie samego sklepu Google (tutaj się nie wypowiem, bo nie znam tych realiów), to ludzie mogą się zrazić. Szybko zainstalują, zobaczą że to jakiś badziew i wywalą. Na pewno duża część z potencjalnych graczy nie doczyta, że to beta. Zresztą (być może właśnie z powodu polityki sklepu) sam się nie spotkałem z wersjami testowymi/niedokończonymi w sklepie, wszelkie apki które widziałem były już dokończone.


That game of life is hard to play
I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay
So this is all I have to say
Właśnie nie da się zainstalować aplikacji beta na google play bez zostania oficjalnym testerem i ogólnie zatwierdzenia masy okienek. Więc tylko ktoś kompletnie nie zaznajomiony z technologią nie wiedziałby, że to beta ;P - MasterOf 2019-02-05 17:17

Pozostało 580 znaków

2019-02-07 19:04
3

Pracuje teraz nad generatorem :) Teren generuje na Fractal Noise, drzewa na Perlin Noise, teraz czas na jakieś kamienie, namioty, zwierzęta :D
Dodatkowo szukam jakiegoś odpowiednika Mixamo dla zwierząt, jeśli ktoś zna lub o czymś takim słyszał to będe wdzięczny jeśli napisze.
gen.jpg

  • gen.jpg (0,06 MB) - ściągnięć: 8

edytowany 1x, ostatnio: MasterOf, 2019-02-07 19:05
wygląda naprawdę coraz lepiej. Tylko czemu takie ciemne? Nie da rady więcej światła wpuścić do obiektu? ;) - cerrato 2019-02-07 21:38
Da się, akurat oświetlenie pada pod takim kątem, że jest trochę ciemniej ale już to zmieniłem. - MasterOf 2019-02-07 23:20

Pozostało 580 znaków

2019-02-11 22:54
2

Kolejny update.
Aktualnie pracuje nad trybem online, coś jak derby. W trybie tym gracze poza otoczeniem będą rozwalać także siebie nawzajem :D
51748917_1554314734670907_6005321348845404160_n.png
demoderby.jpg

W tym celu zamierzam wykorzystać Google Play Game Services - https://developers.google.com/games/services/
Z tego co się dowiedziałem to mają limit na 5 000 000 zapytań dziennie. Przeliczając na szybko wyszło mi 1000 gier, co nie jest złym wynikiem. Biorąc pod uwagę, że jest to DARMOWE. Ponadto, Google może zmienić limit, gdy gra stanie się popularna.

Wiem, że to nie jest najlepszy pomysł, ponieważ nie wiadomo ile osób będzie w grę grało i czy będzie ich na tyle, żeby było z kim grać w tym samym czasie. Jednak dla mnie to pewne wyzwanie, które się opłaci. Dotąd sam pisałem serwer i klienta, tu sytuacja jest trochę inna. W każdym razie zawsze mogę z tego zrezygnować.


Fajny ten drugi render! To będziemy widzieć w grze jak zrobimy zoom :) ? - Spine 2019-02-12 01:03
Niestety nie :( - MasterOf 2019-02-12 09:25

Pozostało 580 znaków

2019-02-16 19:31
3

Kolejny update :)
Bez tytułu.png

Jesli chodzi o Google Play Services, to odkładam to na dalszy plan. Dowiedziałem się też, że nie ma możliwości stworzenia własnej logiki serwera korzystając z tego typu rozwiązania. Hostem jest gracz i to on przetwarza wszystkie dane. A więc jakikolwiek matchmaking nie wchodzi w grę :/

Z innych rzeczy, wziąłem się ostro za optymalizację gry, napisałem własny postprocessing, który jest 4-5 razy szybszy od tego od Unity (na telefonach). Na zdjęciach powyżej prezentuje jego działanie. Ma dwie opcje: Color Lut oraz Bloom. Może go wystawie gdzieś na assetstore, nie zauważyłem niczego podobnego.

Ukazały się też pierwsze wersje testowe gry i udostępniłem je kilkunastu użytkownikom, wszyscy są zadowoleni. A więc myślę, że gra idzie w dobrym kierunku. Za niedługo pracę nad grą się skończą i zobaczę jak to się dalej potoczy ;)


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0