Cześć,
załóżmy, że chciałbym stworzyć taki portal jak ifirma.pl, fakturownia.pl etc. a przynajmniej coś podobnego. Chodzi o to, że firma może założyć sobie tam konto i na takim portalu może wystawiać faktury, prowadzić księgowość (wpisywać przychody i koszty), rozliczać pracowników etc. Robi to wszystko online, ma stały dostęp do danych itd.
Każda firma może mieć wielu użytkowników (pracowników), którzy mogą korzystać z takiej bazy.
I teraz pytanie: czy dla każdej takiej firmy zakładającej konto powinna być tworzona nowa baza danych z niezależnymi tabelami, czy może lepiej to zorganizować w jednej bazie danych i dodać po prostu ID dla firmy?
Jakie są wady i zalety obu tych rozwiązań?
Chciałbym skorzystać z bazy SQL Server Express a ona jak wiadomo ma dość duże ograniczenia m.in. jeśli chodzi o wielkość bazy - tak więc pod tym kontem uzasadnione jest, by każdy użytkownik miał swoją bazę danych. Z drugiej strony boję się troszkę problemów z wydajnością takiej aplikacji (nie wiem jaki wpływ na wydajność ma mnożenie baz danych na serwerze).
Oczywiście byłaby również oddzielna baza danych konfiguracyjna z nazwami firm etc. która byłaby w całości cashowana.