Cześć, napisałem sobie w c# w konsoli komunikator przez SQL, i trafiłem na pewien problem, ponieważ chciałbym aby sam pobierał i wyświetlał wiadomości. wsadziłem więc po prostu w pętle łączenie się z bazą, pobieranie wiadomości i wyświetlanie ich, jeśli ich nie ma to czeka 3 sekundy. Tylko że w ten sposób musiałem rozdzielić swój program na dwa, aby jeden w pętli wyświetlał, a z drugiego można było pisać. Rozwiązanie działa, ale jest niewygodne i nieeleganckie, chociażby dla tego, że trzeba się logować osobno do skrzynki odbiorczej i nadawczej.
-
Czy jest inne rozwiązanie? zamierzam teraz napisać ten program "okienkowo" i przy tym rozwiązać te problemy.
-
Mój program co 3 sekundy łączy się z bazą danych, pobiera wiadomości zaadresowane do niego, wyświetla je, i usuwa z bazy danych, zamyka połączenie, czeka
3 sekundy, łączy się znowu. czy to jest optymalne rozwiązanie? Czy może powinienem się raz połączyć z bazą na cały czas działania programu i tylko wysyłać nowe zapytania? -
Czy programy między sobą mogą się wymieniać danymi? w 1. programie się loguję, on odpala mi drugiego .exe w którym znowu muszę się zalogować, wystarczyło by, aby 1. program wysłał do drugiego wprowadzony login. Teraz wpadłem na to, że można informację o logowaniu zapisać do .txt, drugi program sobie to odczyta i usunie plik. istnieje metoda która wysyła zmienne bezpośrednio?
Dziękuję i życzę miłego dnia ;)